Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe o mocy 190KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w szerokiej gamie modeli Volvo. W odróżnieniu od 5-cylindrowych odmian z rodziny VME jest to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 400Nm przy 1750-2500 obr./min, o bardzo dobrej dynamice. Silnik został „odchudzony”, co przełożyło się na niższy poziom spalania. Jednostka występuje w z dwiema skrzyniami biegów: M66F oraz AW TG-81SC.
Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania, wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki. W szczególności trzeba zwrócić uwagę na pasek osprzętu który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy w następstwie tego doprowadzić do uszkodzenia rozrządu. W tym przypadku jest winny napinacz który warto sprawdzić i ewentualnie wymienić przez co unikniemy kosztownych napraw. W wersjach ze skrzynią manualną już przy przebiegach około 100 tys. km dochodzi do awarii koła dwumasowego.
Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 6) | (8.2) |
Trwałość | 8.8/10 |
Utrzymanie | 7.8/10 |
Dynamika | 9.5/10 |