Nissan

Silnik Nissan 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)

15016
Silnik Nissan 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)

Silniki Nissan TD / Di / DDTi są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

Silnik Nissan 1.9 DCI występuje w Nissanie Primera. Generuje moc 120KM. Maksymalny moment obrotowy to 270NM. Jednostka opracowana przez koncern Renault . Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.


Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silniki z logiem DCI chwalone są za dobrą dynamikę , zadowalające poziomy spalania oraz wysoką kulturę pracy .Niestety jednostka ma swoje ciemne strony które znamy z samochodów Renault Laguna. Najczęstszych awarii dostarczały turbosprężarki, których żywotność często nie dobiegała nawet do 100 tys. kilometrów. Układ wtryskowy również nie należał do trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Innymi dolegliwościami trapiącymi pojazdy z tym silnikiem dotyczyły zaworu recyrkulacji spalin EGR.


Zdarzają się poważniejsze usterki silnika ścieranie się panewek na wale korbowym czego konsekwencja było ich ukręcenie. Z opinii użytkowników można wysnuć wniosek, iż pojazdy z przebiegiem do 160-190 tys. km mogą nastręczyć dużo problemów. Jednak wiele zależy od eksploatacji i tego jak silnik był użytkowany . Jednym rozsądnym zaleceniem jest częstsze wymiany olejów i filtrów nawet co 10 tyś co przełoży się na dłuższą żywotność tej jednostki

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • niskie poziomy spalania
  • zadowalająca kultura pracy

Wady

  • mało trwały układ wtryskowy
  • ścieranie się panewek na wale korbowym
  • awarie turbosprężarki
  • awarie egr-u

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji

Przeczytaj opinie o 1.9 dCi/120KM w Kategorii DCI !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 5.7/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

13%
50%
13%
0%
13%
13%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

14.04.2014 Krzysztof
(8.7)
Opinia: ja ten silnik miałem w Grand vitarze byłem zachwycony dynamiką oraz dobrą kulturą pracy,silnik palił w miarę nisko,też w zależności od jego użytkowania Miasto 9.5l trasa 6.5L .Ja zrobiłem na nim 130 tyś bez najmniejszego problemu.Dobrze go wspominam i mogę polecić
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Grand Vitara 2008 r 1.9DCI 120KM
Polecam
05.04.2014 Arab
(6.7)
Opinia: Totalna kicha uwaga na układ wtryskowy i turbinę bo zapłacisz majątek.Dynamika i spalanie sa OK ale częste awarie i ceny części kosmiczne!!!
  • 9.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Nissan Primera 1.9 dc i 120KM 185 tyś
Odradzam
14.11.2013 Karol
(7.7)
Opinia: W renówkach padają a w Nissanie nic sie nie dzieje zrobione 189 tyś i dalej jeździ bez problemu .Przy 130 tys robiłem pompę wtryskową najprawdopodobniej jakieś zabrudzone paliwo koszt 800 zł .Auto bardzo dynamiczne 6 biegów na trasie super się prowadzi .spalanie 6-7 L
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Nissan Primera 2006 r
Polecam