Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11249

Nissan

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

1.9 DCI występuje w Nissanie Primera. Generuje moc 120KM. Maksymalny moment obrotowy to 270NM. Jednostka opracowana przez koncern Renault . Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silniki z logiem DCI chwalone są za dobrą dynamikę , zadowalające poziomy spalania oraz wysoką kulturę pracy .Niestety jednostka ma swoje ciemne strony które znamy z samochodów Renault Laguna. Najczęstszych awarii dostarczały turbosprężarki, których żywotność często nie dobiegała nawet do 100 tys. kilometrów. Układ wtryskowy również nie należał do trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Innymi dolegliwościami trapiącymi pojazdy z tym silnikiem dotyczyły zaworu recyrkulacji spalin EGR. Zdarzają się poważniejsze usterki silnika ścieranie się panewek na wale korbowym czego konsekwencja było ich ukręcenie. Z opinii użytkowników można wysnuć wniosek, iż pojazdy z przebiegiem do 160-190 tys. km mogą nastręczyć dużo problemów. Jednak wiele zależy od eksploatacji i tego jak silnik był użytkowany .Jednym rozsądnym zaleceniem jest częstsze wymiany olejów i filtrów nawet co 10 tyś co przełoży się na dłuższą żywotność tej jednostki 

 

 

Zalety:
dobra dynamika
niskie poziomy spalania
zadowalająca kultura pracy

Wady:
mało trwały układ wtryskowy
ścieranie się panewek na wale korbowym
awarie turbosprężarki,
awarie egr-u

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o 1.9 dCi/120KM w Kategorii DCI !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 72

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 4):
(8.25)
Trwałość
 8.75/10
Utrzymanie
 6.75/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Nissan Primera P12 05.06.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w każdym aucie. Ma już 17 lat ... Nawet ostro w górach jeździłem ... Świetne i pojemne auto tylko trzeba dbać jak o wszystko ... Ostrzegali przed tym autem, najbardziej, żę padnie turbina i obrócą się panewki. A tu nic. Nawet jeśli teraz miałoby to stać się i to i tak za prawie 12 lat bezawaryjnej jazdy nie będzie z tym problemu. Wszystko ma swój koniec. Podsumowując - świetny silnik dla tych co znają się trochę na technice i potrafią sami zadbać o stan silnika na bieżąco. Pozdrawiam!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Spalanie, pojemność auta

Wady:Brak

Odmiana silnika: 1.9 dci 120 KMRocznik: 2003Przebieg: 215000 Śr. spalanie: 6.5
Krzysztof 14.04.2014
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: ja ten silnik miałem w Grand vitarze byłem zachwycony dynamiką oraz dobrą kulturą pracy,silnik palił w miarę nisko,też w zależności od jego użytkowania Miasto 9.5l trasa 6.5L .Ja zrobiłem na nim 130 tyś bez najmniejszego problemu.Dobrze go wspominam i mogę polecić

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Grand Vitara 2008 r 1.9DCI 120KM
Arab 05.04.2014
Średnia:
(6.67)
Nie

Opinia: Totalna kicha uwaga na układ wtryskowy i turbinę bo zapłacisz majątek.Dynamika i spalanie sa OK ale częste awarie i ceny części kosmiczne!!!

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Nissan Primera 1.9 dc i 120KM 185 tyś
Karol 14.11.2013
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: W renówkach padają a w Nissanie nic sie nie dzieje zrobione 189 tyś i dalej jeździ bez problemu .Przy 130 tys robiłem pompę wtryskową najprawdopodobniej jakieś zabrudzone paliwo koszt 800 zł .Auto bardzo dynamiczne 6 biegów na trasie super się prowadzi .spalanie 6-7 L

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Nissan Primera 2006 r

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.