Volkswagen

Silnik VW 4.2 V8 TDI 32V 382KM-385KM EA898

16845
Silnik VW 4.2 V8 TDI 32V 382KM-385KM EA898

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 4.2 V8 TDI 32V z rodziny EA898 o mocy 382 lub 385KM występował w samochodach Audi A8 D4 oraz Porsche Cayenne II od 2012 do 2017 roku. Dwie turbosprężarki firmy Garrett GT17 współpracujące z systemem Common Rail II generacji oraz osiem cylindrów pozwala rozpędzić auto do 250 km/h. Pierwszą setkę ten blisko dwutonowy kolos osiąga po niespełna 6 sekundach. Silnik posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Maksymalny moment obrotowy wynosi 850Nm. Silnik posiada zawór recyrkulacji spalin oraz filtr cząstek stałych (oba podzespoły w pojazdach z dużym przebiegiem mogą być awaryjne). Doskonała dynamika pracy silnika, rewelacyjna akustyka i niezłe spalanie czyni go godnym polecenia.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika

Wady

  • awarie kolektora dolotowego
  • awarie przepustnicy
  • wysokie koszty serwisu
  • ceny części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CTEC / CUDB / CUDC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią Dwie Turbosprężarki Garrett GT17
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 11.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami