Volkswagen

Silnik VW 5.0 V10 TDI PD 313KM EA153

33395
Silnik VW 5.0 V10 TDI PD 313KM EA153

Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 5.0 V10 TDI PD z rodziny EA153 występuje w samochodach Volkswagen Phaeton oraz Touareg I. Posiada moc 313KM i powstał z połączenia dwóch jednostek 2.5 R5 TDI PD. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 750Nm. Dwie turbosprężarki współpracują z systemem wtryskowym opartym na wtryskiwaczach firmy Bosch. Silnik 5.0 V10 TDI PD produkowany był od 2002 do 2009 roku. Rozrząd jest bezobsługowy, oparty na zębatkach – rzadko wadliwy. Wszelkie poważniejsze naprawy pociągną jednak za sobą duże koszty.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 10-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • Bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki koszt serwisu
  • koszty części
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AJS, AYH, BLE, BWF
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Koła zębate
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 11.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 km lub rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.3)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 3.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

56%
0%
11%
11%
0%
22%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

10.04.2019 vw pheaton
(6.0)
Opinia: Silnik skonstruowany z myślą o limuzynie vw pheaton i suvie tuareg. Rozrząd oparty o koła zębate, a nie o łańcuch jak jest, napisane w danych technicznych. 5.0 v10 tdi powstał z połączenia dwóch silników 2.5tdi r5 na pompo -wtryskiwaczach z vw t5.
  • 6.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: v10 tdi
  • Rocznik / Przebieg: 2005
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam
09.12.2013 Władysław
(6.7)
Opinia: Baaaardzo wysokie koszta eksploatacji w przypadku większości awarii silnika trzeba go całego wyciągnąć dwie turbosprężarki w razie problemów trzeba sięgnąć głęboko do portfela, ponadto lubią padać przedwcześnie wtryski,silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych koszt nowego elementu poza ASO to 4-5 tysięcy. Lepiej zastanowić się kilka
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: tuareg
Odradzam