Silnik VW 3.3 V8 TDI 32V 224KM EA898 AKF był pierwszą jednostką wysokoprężną z rodziny EA898 która miał zastosowanie w modelu A8 D2 w latach 1999-2002.Konstrukcja 8 cylindrowa w układnie V wykonana z żeliwa/blok oraz dwoma aluminowymi głowicami cylindrów DOHC.Jednostka została wyposażona w dwie turbosprężarki firmy Garrett o zmiennej geometrii łopatek oraz układ wtryskowy Common Rail /Bosch.Wszystkie te zabiegi znacząco wpłynęły na świetne osiągi,wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobrą dynamikę.
Niestety silnik cierpiał na poważne problemy i był stosowany tylko dwa lata.Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć bardzo awaryjny osprzęt,tyczy się to wtryskiwaczy oraz pompy wtryskowej i to już przy przebiegach ponad 100 tys km ! Kolejną przypadłością jest przedwczesne zużycie wałków rozrządu oraz paska rozrządu którego stan regularnie trzeba sprawdzać.Użytkownicy również sygnalizują problemy z turbosprężarkami oraz układem chłodzenia.Dlatego przed zakupem warto dokładnie sprawdzić stan silnika oraz podzespołów aby uniknąć wysokich kosztów naprawy oraz wymiany części.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |