Volkswagen

Silnik VW 3.3 V8 TDI 32V 224KM EA898 AKF

1499
Opublikowane 20 marca 2023 r.
Silnik VW 3.3 V8 TDI 32V 224KM EA898 AKF

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik VW 3.3 V8 TDI 32V 224KM EA898 AKF był pierwszą jednostką wysokoprężną z rodziny EA898 która miał zastosowanie w modelu A8 D2 w latach 1999-2002.Konstrukcja 8 cylindrowa w układnie V wykonana z żeliwa/blok oraz dwoma aluminowymi głowicami cylindrów DOHC.Jednostka została wyposażona w dwie turbosprężarki firmy Garrett o zmiennej geometrii łopatek  oraz układ wtryskowy Common Rail /Bosch.Wszystkie te zabiegi znacząco wpłynęły na świetne osiągi,wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobrą dynamikę.


Niestety silnik cierpiał na poważne problemy i był stosowany tylko dwa lata.Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć bardzo awaryjny osprzęt,tyczy się to wtryskiwaczy oraz pompy wtryskowej i to już przy przebiegach ponad 100 tys km ! Kolejną przypadłością jest przedwczesne  zużycie wałków rozrządu oraz  paska rozrządu którego stan regularnie trzeba sprawdzać.Użytkownicy również sygnalizują problemy z turbosprężarkami oraz układem chłodzenia.Dlatego przed zakupem warto dokładnie sprawdzić stan silnika oraz podzespołów aby uniknąć wysokich kosztów naprawy oraz wymiany części.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie przepływomierza
  • nadmierne zużycie wałków rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AKF
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią (2 turbosprężarki)
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po wymiana co 70.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Silnik spełnia normę spalin EURO3
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię