Nowość

Silnik VW 4.0 V8 BiTDI 32V 422KM-435KM EA898evo

6583
Silnik VW 4.0 V8 BiTDI 32V 422KM-435KM EA898evo

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 4.0 V8 TDI 32V EA898evo to nowoczesna konstrukcja, która weszła do produkcji w 2016 roku wraz z najnowszych modelami Audi oraz Porsche. Jednostka nie ma zbyt wiele wspólnego ze starymi odmianami, które znajdują się na rynku od lat, jedynie porównywalny może być moment obrotowy. Po za tym w nowej konstrukcji postawiono w pierwszym rzędzie na osiągi które są na najwyższym poziomie. Nowa jednostka został wyposażona w nowatorskie rozwiązania turbodoładowania w układzie BiTurbo z dwoma klasycznymi turbosprężarkami które wspomaga elektryczna sprężarka.


Zasada działania podobna jak w innych konstrukcjach pierwsza turbina włącza się w zakresie niskich oraz średnich obrotów która wspomagana jest przez drugą przy wyższych obciążeniach. Ale to nie koniec dodatkowo układ wspomagany jest przez wyżej wspomnianą elektryczna sprężarka. Pracuje ona na niskich obrotach, to rozwiązanie przekłada się na bardzo płynne przyspieszenie. To rozwiązanie praktycznie niweluje wszelkie niedogodności takie jak gtz. turbodziurę która często występuję przy gwałtownym dodaniu gazu.


To pozwoliło na przyspieszenie po niżej 5 sekund w modelu Audi Q7 co jest niebywałym wynikiem przeważnie zarezerwowane dla modeli sportowych. Poza tym silnik wyposażony jest w najnowsze rozwiązania emisji salin które obecnie są wymagane aby diesel mógł funkcjonować. Konstrukcja jest naszpikowana nowinkami, które niewątpliwie przekładają się na wyśmienitą pracę jednostki. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części  oraz serwis jest kosztowny!!!

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • rewelacyjna dynamika
  • świetna elastyczność
  • wyśmienite osiągi

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CZAC/CVXB/DBUC/DHVA/DMVB
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami