Silnik Mazda 3.3 R6 24V e-SkyActiv-D 48V Hybrid T3-Y wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila modele Mazda CX-60 oraz CX-80. Konstrukcja silnika została oparta na znanej jednostce 4 -cylindrowej 2.2 SkyActiv-D do której dołożono kolejne dwa cylindry. W ten sposób powstał 6-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o bardzo dobrej kulturze pracy. Ponadto silnik przeszedł szereg modyfikacji i jest przygotowany do spełnienia przyszłych rygorystycznych norm spalin.
Znajdziemy tu zaawansowaną technologię spalania DCPCI, która poprawia osiągi oraz zmniejsza zużycie paliwa. To właśnie te nowatorskie rozwiązania pozwoliły Mazdzie uzyskać miano jednego z najczystszych diesli na rynku. Jednostka występuję w dwóch wariantach mocy – 200KM w wersji na tylną oś lun 254KM w wersji AWD. Silnik został zespolony z układem miękkiej hybrydy Mazda 48V Hybrid o mocy 17KM z niewielką baterią 0,33 kWh.
Zasadą działania układu jest wspomaganie pracy jednostki oraz praca w trybie EV podczas ruszania lub powolnej jazdy. To elektronika ustala czy w danym momencie może pracować silnik elektryczny. Zazwyczaj ma to miejsce podczas dojazdów w korkach czy powolnym toczeniu się auta. Po każdym mocniejszym dodaniu gazu silnik przechodzi w tryb spalinowy. Silnik posiada system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Typ silnika: Diesel
Moc silnika: 200-254 KM
Moment obrotowy: 450-550 Nm
Pojemność baterii: 0.33 kWh
Moc silnika EV: 17 KM
Moment obrotowy EV: 153 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 200-254 KM
Moment obr. systemu: 450-550 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |