Hybryda

Silnik Mazda 3.3 R6 e-SkyActiv-D 48V Hybrid T3-Y

707
Silnik Mazda 3.3 R6 e-SkyActiv-D 48V Hybrid T3-Y

Silniki Mazda SkyActiv-D są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 3.3 R6 24V e-SkyActiv-D 48V Hybrid T3-Y wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila modele Mazda CX-60 oraz CX-80. Konstrukcja silnika została oparta na znanej jednostce 4 -cylindrowej 2.2 SkyActiv-D do której dołożono kolejne dwa cylindry. W ten sposób powstał 6-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o bardzo dobrej kulturze pracy. Ponadto silnik przeszedł szereg modyfikacji i jest przygotowany do spełnienia przyszłych rygorystycznych norm spalin.



Znajdziemy tu zaawansowaną technologię spalania DCPCI, która poprawia osiągi oraz zmniejsza zużycie paliwa. To właśnie te nowatorskie rozwiązania  pozwoliły Mazdzie uzyskać miano jednego z najczystszych diesli na rynku. Jednostka występuję w dwóch wariantach mocy – 200KM w wersji na tylną oś lun 254KM w wersji AWD. Silnik został zespolony z układem miękkiej hybrydy Mazda 48V Hybrid  o mocy 17KM z niewielką baterią 0,33 kWh.



Zasadą działania układu jest wspomaganie pracy jednostki oraz praca w trybie EV podczas ruszania lub powolnej jazdy. To elektronika ustala czy w danym momencie może pracować silnik elektryczny. Zazwyczaj ma to miejsce podczas dojazdów w korkach czy powolnym toczeniu się auta. Po każdym mocniejszym dodaniu gazu silnik przechodzi  w tryb spalinowy. Silnik posiada system Start&Stop oraz  filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobre osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Moc silnika: 200-254 KM

Moment obrotowy: 450-550 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.33 kWh

Moc silnika EV: 17 KM

Moment obrotowy EV: 153 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 200-254 KM

Moment obr. systemu: 450-550 Nm

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: T3Y4/T3Y5
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 0W-30/5W-30 ACEA C3, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami