Mazda

Silnik Mazda 2.2 SkyActiv-D 16V 150KM SH-VPTS

30344
Silnik Mazda 2.2 SkyActiv-D 16V 150KM SH-VPTS

Silniki Mazda SkyActiv-D są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.2 SkyActiv-D o mocy 150KM z Maks. mom. obr. 380Nm /1800-2600 obr/min występuje w samochodach Mazdy od  2011 roku. To najnowszej generacji jednostka wysokoprężna o bardzo zaawansowanej technologii opracowana przez japoński koncern Mazda.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z najnowszej generacji wielootworowymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, o ciśnieniu do 2000braów.



Jednostka współpracuje z dwiema turbosprężarkami. Mniejsza pracuje przy niższych obrotach silnika , większa załącza się wraz ze zwiększeniem obrotów jednostki napędowej. Cechą charakterystyczną silnika Mazdy jest jeden z najniższych stopni sprężenia. Co bezpośrednio przekłada się na mniejszą emisję spalin oraz lepszą kulturę pracy podzespołów silnika. Blok silnika został w całości odlany z aluminium ,przez co stał się lżejszy od swojego poprzednika co przełożyło się na bardzo dobre osiągi i niski poziom spalania.



Dodatkowo zastosowano dwa system które maiły odpowiadać za obniżenie spalania i-Stop oraz i-Eloop pierwszy wyłącza silnik gdy postoju a drugi odpowiada za odzyskanie energii przy hamowaniu. Jednostka wysokoprężna, która jako pierwsza spełnia surową normę czystości spalin Euro6 . Reasumując koncern Mazda stworzył silnik bardzo zaawansowany technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W wielu plebiscytach zdobył uznanie ekspertów za wprowadzenie nowatorskich rozwiązań technologicznych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • silnik bardzo nowoczesny
  • wysoka kultura pracy
  • niskie poziomy spalania
  • znakomita dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • kontrola poziomu oleju !

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: SH-Y1
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.1 L, typ oleju: Mazda Original Oil Supra DPF 0W30 lub 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.7)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.1/10
Dynamika 9.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

34%
21%
17%
10%
7%
10%
Suma głosów: 29

Opinie użytkowników

17.09.2023 Mazda CX-5 AWD
(7.7)
Opinia: Silnik w wersji 150KM nie daje wiele radości z jazdy Mazdą CX-5, ale stanowi dobrą bazę do chip-tunningu. W moim przypadku udalo się uzyskać 200 KM i 400 Nm co obniżyło znacząco spalanie (o ponad 1l/100km). Biorąc to pod uwagę po przejechaniu 130.000 km tunning
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dobra baza do chip-tunningu, dynamiczny. Rozrząd na łańcuchu.
Wady: Usterka turbiny, trzeba też wymieniać uszczelnienia wtrysków. Występują pojedyncze drobne awarie różych czujników lub pompy podciśnienia.
  • Silnik: 150 KM Sky Active 2,2
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
04.04.2022 mazda 6
(8.0)
Opinia: mazda 6 2.2 165 KM przejechane 330000 tys silnik orginal zero napraw
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: spalanie, silnik
Wady: slaba droga hamowanie,slaby uklad hamowania
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
25.12.2021 Mazda 6 III
(8.0)
Opinia: 210tys przebieg. Zmiana wahaczy, czyszczenie sitka w misce olejowej.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cichy, dynamiczny silnik Szybko się nagrzewa Spalanie
Wady: Nie wiem, może lepsze wyciszenie kabiny by się przydało. Miałem volvo, audi, bmw, jaguara zmieniałem co 3-4 lata szukając czegoś lepszego dla mnie. Mazdą jeżdżę już 8lat:)
  • Silnik: 150km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
10.06.2019 mazda 6
(8.7)
Opinia: Autko ma przebieg 198000km,silnik jeszcze cały w oryginale,olej co max 10000km obowiązkowo ze względu na wadę fabryczna przedwcześnie wycierających się walków rozrządu.Moc podniesiona do 210KM i prawie 500nm,po prostu ekonomiczna rakieta.Silnik pracuje bardzo cicho,słychać tylko szum paska i wtryski,coś niebywałego jak na diesla.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.2 skyactiv
  • Rocznik / Przebieg: 2013/198tys
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
17.05.2019 Mazda 6 GJ/GL
(8.3)
Opinia: Silnik przacuje cicho i jest dynamiczny. Oszczedny jak na wielkosc auta ale z zasady jezdze dosc oszczednie. Auto posiadam od 2 miesiecy i mialo niestety awarie walka rozrzadu i turbiny paprzez zaniedbania serwisow olejowych przez poprzedniego wlasciciela.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013 / 122k
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam