Popularne na rynku

⚙️ Silnik Mazda 2.2 SkyActiv-D [od 2011]

91627
⚙️ Silnik Mazda 2.2 SkyActiv-D [od 2011]

Silniki Mazda SkyActiv-D są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.2 SkyActiv-D o mocy 150, 175 lub 184KM występuje w samochodach Mazdy od  2011 roku. To najnowszej generacji jednostka wysokoprężna o bardzo zaawansowanej technologii opracowana przez japoński koncern Mazda.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z najnowszej generacji wielootworowymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, o ciśnieniu do 2000braów. Jednostka współpracuje z dwiema turbosprężarkami.


Mniejsza pracuje przy niższych obrotach silnika , większa załącza się wraz ze zwiększeniem obrotów jednostki napędowej. Cechą charakterystyczną silnika Mazdy jest jeden z najniższych stopni sprężenia. Co bezpośrednio przekłada się na mniejszą emisję spalin oraz lepszą kulturę pracy podzespołów silnika. Blok silnika został w całości odlany z aluminium ,przez co stał się lżejszy od swojego poprzednika co przełożyło się na bardzo dobre osiągi i niski poziom spalania. Dodatkowo zastosowano dwa system które maiły odpowiadać za obniżenie spalania i-Stop oraz i-Eloop pierwszy wyłącza silnik gdy postoju a drugi odpowiada za odzyskanie energii przy hamowaniu.


Jednostka wysokoprężna, która jako pierwsza spełnia surową normę czystości spalin Euro6 .Do najbardziej problematycznej kwestii trzeba zaliczyć podnoszenie się poziomu oleju, użytkownicy powinni sprawdzać jego poziom co 1000km lub jeden miesiąc !!! Bardzo ważne jest przestrzeganie interwału wymiany filtrów oraz oleju a przed wszystkim tankowanie dobrej jakości paliwa. Reasumując koncern Mazda stworzył silnik bardzo zaawansowany technologicznie z szeregiem ciekawych innowacji. W wielu plebiscytach zdobył uznanie ekspertów za wprowadzenie nowatorskich rozwiązań technologicznych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • silnik bardzo nowoczesny
  • wysoka kultura pracy
  • niskie poziomy spalania
  • znakomita dynamika

Wady

  • wysokie koszta obsługi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: SH-VPTS
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.1 L, typ oleju: Mazda Original Oil Supra DPF 0W30 lub 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.7)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 3

Najbardziej awaryjna część

20%
7%
7%
7%
49%
11%
Suma głosów: 91

Opinie użytkowników

27.07.2015 GrzesiekGreg
(8.7)
Opinia: Auto z tym silnikiem poprostu lata w polsce nie jest dostepna mazda 3 z tym silnikiem, ja nabylem swoja w anglii szkoda bo odczucia podczas jazdy sa super, to co najlepsze z mazdy .prowadzenie z mx5 piekno i sylwetka i tam moc.Tdi vw sie umywa
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: mazda 3
  • Rocznik / Przebieg: 1000
  • Spalanie:
    Fatal error: Uncaught TypeError: number_format(): Argument #1 ($num) must be of type int|float, string given in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php:550 Stack trace: #0 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php(550): number_format('6.5-8', 1, '.', '') #1 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-walker-comment.php(183): wankom_engine_comment_theme(Object(WP_Comment), Array, 1) #2 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-wp-walker.php(150): Walker_Comment->start_el('\t<div id="comme...', Object(WP_Comment), 1, Array) #3 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-walker-comment.php(139): Walker->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '\t<div id="comme...') #4 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-wp-walker.php(342): Walker_Comment->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '\t<div id="comme...') #5 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/comment-template.php(2418): Walker->paged_walk(Array, -1, 0, 0, Array) #6 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/comments.php(47): wp_list_comments(Array) #7 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/comment-template.php(1629): require('/home/klient.dh...') #8 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/single-engine.php(715): comments_template() #9 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/klient.dh...') #10 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/klient.dh...') #11 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/index.php(17): require('/home/klient.dh...') #12 {main} thrown in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php on line 550