Mazda

Silnik Mazda 1.8 SkyActiv-D 16V 116KM S8-Y1

1022
Silnik Mazda 1.8 SkyActiv-D 16V 116KM S8-Y1

Silniki Mazda SkyActiv-D są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.8 SkyActiv-D 116KM wszedł do produkcji w 2018 roku i zasilał model Mazdy CX-3.To nowoczesna  i bardzo zaawansowanych jednostek napędowych zaprojektowanych przez japońskiego koncern Mazda.Silnik posiada najnowszej generacji wtrysk bezpośredni,turbodoładowanie oraz precyzyjne sterowanie nadmuchem powietrza.To wszystko przekłada się na bardzo dobra wydajność silnika niski poziom spalania jak również obniżenie emisji spalin.Jak przystało na nowoczesne konstrukcję znajdziemy to nowej generacji układ recyrkulacji spalin z filtrem cząstek stałych  DPF  oraz selektywną redukcją katalityczną (SCR)

.
.Jednostka współpracuje z nowoczesną turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek,wspomagana wodnym intercoolerem . Niewątpliwym atutem jednostki jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu co przekłada się na niższe koszty użytkowania (wymiany rozrządu jak to ma miejsce w przypadku paska) .Silnik może poszczycić się bardzo dobrą dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niski poziomem spalania.Jednym z najczęstszych zgłaszanych problemów jest związany z systemem recyrkulacji spalin (EGR). W niektórych przypadkach, zdarza się, że zawór EGR może ulec zablokowaniu lub zanieczyszczeniu, co prowadzi do niestabilnej pracy silnika, utraty mocy lub wzrostu emisji szkodliwych substancji. W takich sytuacjach konieczne jest przeprowadzenie odpowiedniej diagnostyki i czyszczenia lub naprawy systemu EGR.Innym zgłaszanym problemem jest związany z układem wtrysku paliwa.

Niekiedy może wystąpić zanieczyszczenie wtryskiwaczy, co prowadzi do nieprawidłowego rozpylenia paliwa, obniżenia wydajności silnika lub problemów z rozruchem. W takim przypadku konieczne jest przeprowadzenie czyszczenia lub wymiany wtryskiwaczy.Ważne jest, aby pamiętać, że nie wszystkie egzemplarze silnika Mazda 1.8 SkyActiv-D 116KM są dotknięte tymi problemami. Wielu użytkowników korzysta z tego silnika bez jakichkolwiek poważnych problemów. Jednakże, w przypadku zakupu pojazdu z tym silnikiem, zaleca się dokładne sprawdzenie historii serwisowej, przeprowadzenie profesjonalnej diagnostyki oraz skonsultowanie się z autoryzowanym serwisem Mazdy w celu uzyskania odpowiednich informacji na temat konkretnego egzemplarza.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo niski poziom hałasu
  • niski poziom spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • awarie EGR
  • awarie wtryskiwaczy spowodowane złej jakości paliwem
  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: S8-Y1
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro6
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami