BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 245KM N57

4493
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 3.0 R6 d 245KM N57

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d o mocy 245KM wprowadzono na rynek w 2008 roku. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej (M57). Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja, całość została wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4×4. Wszystkie odmiany tego silnika występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście. Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu –rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika. Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami. Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON. Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • spalanie

Wady

  • uwaga na rozciągający się łańcuch rozrządu
  • problemu z nagarem w kanałach dolotów
  • wtryskiwacze pizoelektryczne nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 6.7-7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

07.05.2022 330d e91
(10.0)
Opinia: Do autora ; nie wszystkie występują w automatycznych skrzyniach, mam fabryczna wersję z ręczną skrzynią.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 245
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 335
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
20.12.2021 BMW F07 xd
(9.3)
Opinia: Jak czytam opinie to aż dostaje ,,gęsiej skórki ,,:pytanie -jakie sa lepsze silniki ,mój 30 n57n z 2011 r.,przebieg 520 tys ,nie bierze oleju ,cokolwiek spocony przy uszczelkach pokrywy zaworów ,poza tym na razie bezproblemowy ,jak czytam tyle wad to boję się wyjechać
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamika ,cichy ,równa praca,
Wady: lekko spocony przy przebiegi 520 tys km
  • Silnik: 245 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 520 000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam