BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 177KM-184KM N47

82929
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 2.0 R4 d 177KM-184KM N47

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d  o oznaczeniu N47D20 i mocy 177KM lub 184KM wprowadzono na rynek w 2007 roku. Miał zastosowanie w modelach BMW Serii 1, Serii 3, Serii 5 a także X1 i X3. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Podstawową zmianą było wykonanie bloku silnika z stopu aluminium, co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg w porównaniu do starszej wersji. Jest to nowoczesna jednostka, w której zastosowani szereg nowatorskich rozwiązań. W tej odmianie silnika 2.0 N47 o mocy 177KM lub 184KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar. Plusem zastosowania takiego układu jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa przez co auto mniej spala oleju napędowego . Niestety wtryski są bardziej wrażliwe i podatne na uszkodzenie, a co za tym idzie droższe w ewentualnej naprawie. Wtryskiwacze piezoelektryczne są praktycznie nienaprawialne można co najwyżej wymienić ich końcówki na nowe, a koszty ich wymiany idą w tysiące! W opinii użytkowników układ wtryskowy powinien bezproblemowo wytrzymać przebiegi około 200 tys bez jakichkolwiek awarii. Ze względy na podniesienie mocy oraz osiągnięciu wyższego momentu obrotowego w silniku została wzmocniona konstrukcja wału korbowego. Charakterystyczną cechą jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów.( W poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGT o zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy. Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. . Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys . Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys. Trzeba nadmienić że modele po 2010 roku są mniej awaryjne i nie stwarzają tak wielu przykrych i kosztownych problemów. Do najbardziej popularnych odmian trzeba zaliczyć  wersję 177KM w modelu 320d o bardzo przyzwoitych osiągach przy niskim spalaniu. Reasumując 2 litrowa  jednostka charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz wysoką  kulturą pracy zwłaszcza w odmianach od 163KM. Jednak trzeba pamiętać że mamy do czynienia z bardzo zaawansowaną technologicznie jednostką, a co za tym idzie w razie jakichkolwiek awarii potencjalny użytkownik musi liczyć się z dużymi kosztami ich naprawy. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta , silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elstyczność
  • dobry poziom spalania

Wady

  • awarie łańcucha rozrządu
  • awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie turbosprężarki VGT
  • awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch- nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

OLEJ
Zaleca się zmiany oleju Maksymalnie co 15 tyś/km przez co wydłużymy żywotność turbosprężąki
Układ wtryskowy !
W silniku 2.0 N47 występują dwa rodzaje układu wtryskowego
wersje o mocach niższych od 116-143 układ z wtryskami elektromagnetycznymi  Bosch
wersje o mocach wyższych od 163KM -204 układ z wtryskami piezoelektrycznymi Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (7.9)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 6.9/10
Dynamika 7.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 4

Najbardziej awaryjna część

58%
13%
0%
4%
8%
17%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

25.09.2022 320xd
(7.7)
Opinia: Rozrząd wymieniony przy 240tys. Turbo 250tys. Dwumasa 290tys. Klapy 250tys. Wtryski nie ruszane. Przy 300 tys. pojawia się problem z zawieszającym się EGR. Ogólnie bardzo udany silnik. Jak wiadomo, przebieg robi swoje i nie ma samochodów, gdzie nie trzeba niczego wymieniać.
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, dostęp do katalogu części on line(realoem), spalanie,
Wady: Drogie części
  • Silnik: N47D20C
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
29.03.2022 E61
(9.3)
Opinia: Oszczędna i dynamiczna jednostka
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 177
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 180
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
09.04.2021 BMW f31 320D xdrive
(10.0)
Opinia: Jak dla mnie silnik Super.N47D20 184km. Kupiłem auto z przebiegiem ok180tys km sprzedałem z 290tys km. W silniku nic, absolutnie nic nie zrobiłem oprócz chipa na 205km Olej wymieniałem co 15tyś na dedykowany Castrol. i nie brał grama oleju. DPF też ok. Dodam że auto jeździło
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie. Super dynamika.
Wady: Kultura serio nie najlepsza. Porównywalna ze zwykłym dieslem.
  • Silnik: 184 N47d20
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 290 000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
23.11.2020 E61 520d
(7.3)
Opinia: Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z tego co wiele ludzi pisało jest to wadą tego silnika. Nie polecam . Ogólnie komfortowe i wygodne wręcz płynie się jeszcze z automatyczną skrzynią biegów ale
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Komfort, dobre wykonanie wewnątrz, małe spalanie
Wady: Awaryjny silnik
  • Silnik: N47D20A
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
23.09.2020 520d
(0.0)
Opinia: Polecam, dynamiczne i dobrze wykonane auto. To już druga moja piątka z takim silnikiem i jest bardzo zadowolony.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 184
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 205000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam