Popularne na rynku

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V N57

78747
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V N57

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d wprowadzono na rynek w 2008 roku. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej (M57). Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja, całość została wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4×4. Wszystkie odmiany tego silnika występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście. Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu –rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika. Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami. Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON. Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • spalanie

Wady

  • uwaga na rozciągający się łańcuch rozrządu
  • problemu z nagarem w kanałach dolotów
  • wtryskiwacze pizoelektryczne nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuh
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 6.7-7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (8.0)
Trwałość 7.6/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 3

Najbardziej awaryjna część

8%
6%
1%
3%
6%
76%
Suma głosów: 80

Opinie użytkowników

27.05.2021 Anonim
(0.0)
Opinia: Największym problemem tego silnika a szczególnie 40d jest poprzedni właściciel
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: N57d30b
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
04.04.2021 F15
(5.7)
Opinia: 202 tys słychać panewkę ,silnik do wymiany ,remontować się nie da chyba że ma oryginalnym wale a nie tureckim ,8300 za sam wał ,do 200 tys okej później loteria
  • 1.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cichy mało pali szybko się nagrzewa
Wady: Nie trwały ,opiłki w filtrze oleju słychać panewkę ,nie remontowalny wszystko musi być w nominale ,lepsza używka 20 tys bez wymiany sam silnik z osprzętem
  • Silnik: N57
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 202
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
24.06.2020 BMW F10 LCI
(10.0)
Opinia: Super silnik jak dla mnie, perfekcyjny pod każdym względem, to moje drugie auto z tym silnikiem ale ten jest nowszej konstrukcji (aluminium),dużo cichszy i ma lepsze brzmienie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, brzmienie,spalanie
Wady: brak
  • Silnik: N57
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 125000
Polecam
12.03.2019 E71
(6.3)
Opinia: dobry silnik,dynamiczny...ale...nieoszczędny-spalanie miedzy 12-16l/100km,przebieg 95 tys km i niestety do remontu :( kompresja na cylindrach licha(kupiony przeze mnie nowy w salonie,więc przebieg pewny) 2012rok.
  • 2.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 306/N57
  • Rocznik / Przebieg: 2012/95tyś.
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Odradzam
11.10.2017 Pawel
(9.3)
Opinia: Wg mnie silnik jest zaj..... Brzmienie prawie jak benzynowa 6tka a nie diesel. Mam najechane 155 tys, póki co wszystko ok. zrobiłem małego chipa i z 258 mam 326KM. czuć różnicę, złych konsekwencji na razie brak. oby jak najdłużej. nie cisnę na kazdym skrzyzowaniu na
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW 5 F11 530d xd 2011r 155tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam