Popularne na rynku

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V N57

94748
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V N57

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d wprowadzono na rynek w 2008 roku. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej (M57). Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja, całość została wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4×4. Wszystkie odmiany tego silnika występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście. Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu –rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika. Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami. Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON. Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • spalanie

Wady

  • uwaga na rozciągający się łańcuch rozrządu
  • problemu z nagarem w kanałach dolotów
  • wtryskiwacze pizoelektryczne nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 6.7-7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (7.9)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 5

Najbardziej awaryjna część

9%
7%
3%
2%
6%
73%
Suma głosów: 101

Opinie użytkowników

07.01.2023 Bmw X5 N70
(8.3)
Opinia: Witam , Bmw X5 306km , przebieg 330000tyś km , użytkuję go od przebiegu 100tyś , praktycznie bez obsługowy tylko naprawy eksploatacyjne , silnik rewelacja , nic przy nim nie robiłem , nie dotykałem łańcucha rozrządu itp a wszystko pracuje idealnie , wymiana oleju
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezobsługowy - przebieg 330000 tyś kilometrów
Wady: Brak
  • Silnik: 306
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
06.01.2023 X4 f26
(7.3)
Opinia: Jestem fanem BMW, moj kolejny samochod tej marki.. Samochod zakupiony przy przebiegu 140 tys. Zakupiony iuzytkowany w Niemczech.Stan idealny. Zadnych problemow przez trzy lata. Tylko olej i paliwo. Przy przebiegu 210 tys panewka. Remont silnika koszt okolo 22 tys zl na oryginalnych czesciach. Pompa oleju
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, kultura pracy, spalanie
Wady: Mala trwalosc jak na prestiz marki
  • Silnik: 313
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 217000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
14.06.2022 X4 35d
(10.0)
Opinia: Rewelacja pod każdym względem. Wszystko wymieniane na czas w ASO-Berlin. Ponadto olej w silniku co 10 tyś, olej w skrzyni co 60 tys. w zaufanym warsztacie. M-Paket w najbogatszej wersji bez Chip-tuningu, bonus z fabryki sprawdzone 322 KM. Polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo cichy, dynamiczny a zarazem oszczędny
Wady: jedyna wada na plus BMW w 2021r. wymiana GRATIS kompletnego zaworu EGR.
  • Silnik: N57d30b
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 10.2 l/100km
Polecam
22.01.2022 535d
(4.0)
Opinia: Kosztowne naprawy
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika
  • Silnik: n57 313km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 245
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
27.05.2021 Anonim
(0.0)
Opinia: Największym problemem tego silnika a szczególnie 40d jest poprzedni właściciel
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: N57d30b
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam