Chevrolet

Silnik Chevrolet 2.2 VCDi 16V 163/184KM Z22D1

18966
Silnik Chevrolet 2.2 VCDi 16V 163/184KM Z22D1

Silniki Chevrolet VCDi są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet

Silnik Chevrolet 2.2 VCDI  o mocach 163KM lub 184KM montowany w samochodach Chevrolet Captiva która weszła do produkcji w 2011 roku.Jednostka  zaawansowana technologicznie w której przede wszystkim postawiono na ekonomię. Zamysłem było uzyskanie jak najlepszych osiągów przy niskim spalaniu oraz obniżeniu poziomu hałasu. Na wszystkie te zabiegi składają się nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. Mianowicie, zastosowano bloku silnika ze specjalnym systemem chłodzenie, aluminiowa głowica cylindra silnika, turobosprężarka chłodzona wodą i bezobsługowy mechanizm rozrządu z automatycznymi napinaczami.


Dodatkowo zoptymalizowano układ podgrzewania wstępnego przez co łatwiej uruchomimy silnik przy niskich temperaturach. Układ z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Raill z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Delphi o ciśnieniu 1800 bar. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Jednak producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 240.000 tys km lub 10 lat !!!


Jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy, w mniejszej 163KM z napędem na jedną oś lub wersji 4X4 osiąga maksymalny moment obrotowy to 350Nm w zakresie  od 1750 do 2750 obr./min , natomiast wersja 184KM jest dostępna tylko z napędem na dwie osie i osiąga  maksymalny moment obrotowy  400Nm w zakresie 1750-2750 obr./min.Obie odmiany spełniają normy salin Euro 5 i współpracują z bezobsługowym  filtrem cząstek stałych DPF .Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecana jest wersje mocniejsza. Wysoki moment obrotowy bo aż 400NM przekłada się na doskonałą dynamikę silnika i bardzo dobra elastyczność. Pierwszą „setkę” model Captiva osiąga po niewiele ponad 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 7 litrów.


Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.. Jednostka 2.2 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Po za tym silnik uważany jest za trwały a jego osprzęt mało awaryjny co przekłada się na niskie koszty eksploatacji.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • kłopotliwy DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: GM Z22D1
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 6.2 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.4)
Trwałość 6.8/10
Utrzymanie 4.8/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 3

Najbardziej awaryjna część

8%
42%
13%
13%
17%
8%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

29.01.2021 Captiva
(6.3)
Opinia: Żeby wymienić rozrząd to trzeba wyjąć silnik, zdjąć głowicę, odłączyć skrzynię i wyjąć dolną miskę. Serwis ASO przewiduje wymianę na 11 godzin (dla osoby która robi to dziesiąty raz) ale dla zwykłego mechanika to będzie niecałe 3 dniówki plus koszt części. | PS. do teraz zastanawiam
  • 8.0/10
  • 3.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Pewnie jest moc i komfort
Wady: Duże koszta utrzymania jak się dużo jeździ albo kupuje od niemca co tylko do kościoła jeździł
  • Silnik: 2.2 cdti 184km
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
07.01.2020 Anonim
(0.0)
Opinia: Jeden z lepszych samochodów, b. dobrze się trzyma toru jazdy, pali mało do swojej masy i jest dynamiczny, za podobne auta innej marki zapłacić trzeba ok 40% więcej, rok produkcji 2013, przejechałem 150tys km, i tylko wymieniłem pompę paliwa bo tankowałem tanio ropę ze szlamem,
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Jeden z lepszych samochodów, b. dobrze się trzyma toru jazdy, pali mało do swojej masy i jest dynamiczny, za podobne auta innej marki zapłacić trzeba ok 40% więcej, rok produkcji 2013, przejechałem 150tys km, i tylko wymieniłem pompę paliwa bo tankowałem tanio ropę ze szlamem,
Wady: Nie potrafię znaleźć.
  • Silnik: 2,2 diesel c 140
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 150 tys
Polecam
15.11.2019 krzysztof
(6.3)
Opinia: przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi aby wytrzymały nast 200 tys
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: brak
Wady: paliwożerność i wadliwa konstrukcja silnika vm
  • Silnik: 2200
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 240
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
03.04.2019 Captiva 2011
(0.0)
Opinia: Polecam każdemu Captivę (mam wersję LT+) z silnikiem 2.2 184km 4x4. kupiłem w 2016 roku captivę z pewnym przebiegiem 85 000 km z polskiego salonu od miłej pani z Warszawy. Dziś mam prawie 130 000 km po prawie 3 latach użytkowania (przejechałem ok.45 000km) żadnych
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 2.2TD 184KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/129000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam
26.10.2017 Paweł
(3.7)
Opinia: Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego
  • 4.0/10
  • 2.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Chevrolet captiva
  • Rocznik / Przebieg: 2013
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam