Popularne na rynku

Silnik Chevrolet 2.0 VCDi VM Motori

89073
Kategoria: Silniki Chevrolet
Silnik Chevrolet 2.0 VCDi VM Motori

Silniki Chevrolet są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet

Silniki Chevrolet 2.0 VCDI które montowane są w samochodach Chevrolet to konstrukcja włoskiej firmy VM Motori  producenta silników wysokoprężnych. W zależności od modelu posiadał moce 125KM,150KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Występują dwie odmiany tego silnika starsza 2005-2011 z rozrządem opartym na pasku oraz wersja nowsza po 2011 roku z rozrządem opartym na Łańcuchu. Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecane są wersje mocniejsze. Przykładem jest odmiana 150-konna z wysokim momentem obrotowy bo aż 320NM co przekłada się na doskonałą dynamikę silnika. Pierwszą „setkę” model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.W 2011 roku wprowadzono nowsze wersje silników produkowanych przez GM-Korea o mocach 130KM oraz 163KM które spełniają bardziej rygorystyczne normy spalin Euro6 . Silnik w opinii użytkowników uchodzi raczej za trwały i nie sprawiający większych problemów. Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło, powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Podsumowując jednostkę 2.0 VCDI  dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • bardzo dobra elastyczność wersja 163KM

Wady

  • drogi serwis
  • awaryjny filtr -DPF
  • falowanie i nierówna praca silnika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: VM Z20S
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.2 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Rozrząd !!!
Wersje 125KM oraz 150KM -pasek rozrządu/ wymiana po 150.000 km
Wersje 130KM oraz 163KM – łańcuch rozrządu/ wymiana po 240.000 km lub 10 lat

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (8.8)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 15 1

Najbardziej awaryjna część

12%
5%
9%
6%
53%
15%
Suma głosów: 85

Opinie użytkowników

02.11.2018 Andrzej
(9.3)
Opinia: Przejechałem od 2012 roku 208000km. Cały czas robię przeglądy w ASO co15000km. Do tej pory nie miałem żadnej usterki. Raz wymienione tarcze, 3 razy klocki. To wszystko na 6 lat. Samochód w 80% używany w trasie.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: cruze LT+ sedan 163km
  • Rocznik / Przebieg: 2012/208000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
29.08.2017 Daniel
(9.3)
Opinia: Jestem posiadaczem od 2 lat. Posiadałem wiele diesli ale ten najbardziej mi odpowiada. Spalanie , dynamika, koszty utrzymania. Pojazd nie ma wad choć można się czepiać. Ale jak każdy pojazd ma wady ale też i zalety. Jeśli miałbym kupić po raz drugi nie wiem czy
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik / Przebieg: 210000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
26.07.2017 Krzysztof
(10.0)
Opinia: Przejechane od nowości 220 000 km - żadnych awarii, aczkolwiek słychać już trochę łańcuch rozrządu i postukuje przegub. Z DPF żadnych problemów, trzeba mu tylko pozwalać się regularnie wypalać.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Orlando
  • Rocznik / Przebieg: 2011
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
09.02.2017 Marek
(8.7)
Opinia: Epica serwisowana do zeszłego roku, ja jeżdżę rok, niestety ostatnio długo po mieście i zaczyna trochę się pocić Turbo... jednak auto ma już 10 lat :) i po tym czasie turbo, przy miejskiej jeździe można raz na taki czas zregenerować... Poza tym jednostka całkiem elastyczna,
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: CH.Epica/155KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/122tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
09.08.2016 Darek
(7.3)
Opinia: Silnik dynamiczny, ale duża turbodziura zmusza do wybierania - albo bardzo spokojna jazda, albo wyższe obroty (w końcu turbosprężarka też musi pracować). Silnik nie należy do najoszczędniejs zych diesli, ale pracuje dość przyjemnie. W zestawieniu z manualną skrzynią cierpi jednak koło dwumasowe. I jeszcze jednak
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Orlando/163 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/132000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam