Chevrolet

Silnik Chevrolet 2.0 VCDi 16V 130/163KM Z20D1

35306
Silnik Chevrolet 2.0 VCDi 16V 130/163KM Z20D1

Silniki Chevrolet VCDi są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet

Silnik Chevrolet 2.0 VCDI  o mocach 130KM lub 163KM montowany w samochodach Chevrolet Captiva, Cruz, Orlando. Jednostka weszła do produkcji w 2010 roku i jest to całkowicie nową konstrukcją nie mająca nic wspólnego ze starszymi odmianami. Produkcję silnika przejął odział General Motors-Korea który stworzył jednostkę o bardzo zaawansowanej technologii. Silnik został wyposażony w najnowszy osprzęt i spełniający bardziej rygorystyczne normy spalin Euro5. Zastosowano nowszą konstrukcje głowicy która jest aluminiowa ulepszono kolektor dolotowy i zastosowano podwójny wałek rozrządu.


Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Raill z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Delphi o ciśnieniu 1800 bar. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Jednak producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 240.000 tys km lub 10 lat !!!


Zamysłem było stworzenie silnika który będzie generował wysokie osiągi przy niskim poziomie spalania, co w 100% się udało. Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecana jest wersje mocniejsza. Wysoki moment obrotowy bo aż 360NM przy 1750obr/min przekłada się na doskonałą dynamikę silnika i bardzo dobra elastyczność. Pierwszą „setkę” model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów. Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.


Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Po za tym silnik uważany jest za trwały a jego osprzęt mało awaryjny co przekłada się na niskie koszty eksploatacji.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • kłopotliwy DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: GM Z20D1
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Ważne !!!
Wersje 130KM oraz 163KM – łańcuch rozrządu/ wymiana po 240.000 km lub 10 lat

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.8)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 1

Najbardziej awaryjna część

3%
3%
3%
3%
79%
9%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

26.11.2020 Chevrolet Cruze LTZ
(9.7)
Opinia: Auto kupione w salonie w 2013r. Przejechane prawie 130.000 km w trasach i po autostradach, bardzo rzadko po mieście. Auto było już w najodleglejszych zakątkach całej Europy, nawet na Gibraltarze, w Lizbonie, Atenach, Monaco i innych odległych miejscach. Olej i filtr zmieniane co 15 tys.km.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Świetne parametry i kultura pracy. Niskie spalanie. Bezawaryjność.
Wady: Wtryskiwacze piezoelektryczne DELPHI i system CommonRail wymagają stosowania paliwa typu premium lub dodatków do paliwa np. LiquiMoly.
  • Silnik: 163 kM LNP
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
02.11.2018 Andrzej
(9.3)
Opinia: Przejechałem od 2012 roku 208000km. Cały czas robię przeglądy w ASO co15000km. Do tej pory nie miałem żadnej usterki. Raz wymienione tarcze, 3 razy klocki. To wszystko na 6 lat. Samochód w 80% używany w trasie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: cruze LT+ sedan 163km
  • Rocznik / Przebieg: 2012/208000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
26.07.2017 Krzysztof
(10.0)
Opinia: Przejechane od nowości 220 000 km - żadnych awarii, aczkolwiek słychać już trochę łańcuch rozrządu i postukuje przegub. Z DPF żadnych problemów, trzeba mu tylko pozwalać się regularnie wypalać
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Orlando
  • Rocznik / Przebieg: 2011/220.000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
09.08.2016 Darek
(7.3)
Opinia: Silnik dynamiczny, ale duża turbodziura zmusza do wybierania - albo bardzo spokojna jazda, albo wyższe obroty (w końcu turbosprężarka też musi pracować). Silnik nie należy do najoszczędniejs zych diesli, ale pracuje dość przyjemnie. W zestawieniu z manualną skrzynią cierpi jednak koło dwumasowe. I jeszcze jednak
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Orlando/163 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/132000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
23.02.2015 Leszek
(9.0)
Opinia: Cruze kupiony w 2012r. w wersji 163KM .Przejechałem nim około 32 tyś. kilometrów na razie bez najmniejszych problemów. N a razie tylko raz autko zasygnalizowało awaryjne wypalanie DPF, nauczyłem się już wyczuwać ten moment kiedy filtr jest wypalany i po prostu jeżdżę aż ten proces
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Cruz 163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012r/32.tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam