Chevrolet

Silnik Chevrolet 2.0 VCDi 125KM

10230
Kategoria: Silniki Chevrolet
Silnik Chevrolet 2.0 VCDi 125KM

Silniki Chevrolet są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet

Silnik Chevrolet 2.0 VCDI o mocy 125KM montowany jest w samochodach Chevrolet Cruz, Captiva w latach 2005-2010. Jest to konstrukcja firmy VM Motori  włoskiego producenta silników wysokoprężnych. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail  z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ta odmian w odróżnieniu od wersji 150-konnej nie może się pochwali dobrymi osiągami jej dynamika jest przeciętna a kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.. Przykładem może być  model Cruze który pierwszą setkę osiąga dopiero po 10  sekundach co nie jest powalającym wynikiem. O ile w Cruzie jeszcze można przyjąć takie osiągi to niestety w modelu Captiva to jest nie do przyjęcia. Tak niska moc w porównaniu do masy auta przekłada się wysokie spalanie oraz wyższe koszy użytkowania. Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło, powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność

Wady

  • awarie filtra DPF
  • słaba dynamika
  • niska elastyczność
  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: VM Z20S
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.2 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami