Renault

Silnik 1.9 dTi 8V 80KM (F9Q)

5638
Kategoria: Silniki Renault
Silnik 1.9 dTi 8V 80KM (F9Q)

Silniki Renault są stosowane w samochodach marki

  • Renault

Silnik 1.9 DTI oznaczenie (F9Q736) o mocy 80KM zadebiutował w roku 1997 w modelu Renault Megane. Jest kolejną odmianą po wersji 98KM w której zastosowano te same rozwiązania, jedynie moc został zmniejszona. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej-rotacyjnej i mechanicznych wtryskiwaczy . Trzeba nadmienić że układ wtryskowy w tym silniku jest bardzo trwały i nie sprawia użytkownikom większych problemów . Jednostka wysokoprężna charakteryzująca się niskim zużyciem paliwa, przeciętną kulturą i niestety w tej odmianie dużo słabszą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów, tankowaniu potrafi bezproblemowo pokonać 500 tys. km bez poważnych awarii. Minusem tej jednostki jest kosztowna wymiana rozrządu a same części nie kiedy dochodzą do 1000zł , w skład kompletu wchodzą pasek, trzy rolki, rolka z napinaczem oraz pompa wody. Ze względu na duże przebiegi aut z tym silnikiem zalecana jest jego wymiana zaraz po nabyciu pojazdy. Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć, iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części tanie i ogólnie dostępne. Podsumowując, silnik 1.9 DTI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość , niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni-pompa rotacyjna

Zalety

  • niskie koszty serwisu
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie
  • niskie spalanie

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie pompy wtryskowej/po 200tys
  • awarie turbosprężarki/250tys
  • lejące wtryski

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
33%
0%
0%
0%
67%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami