Popularne na rynku

Silnik Renault 1.9 dTi 8V 98KM F9Q

64863
Silnik Renault 1.9 dTi 8V 98KM F9Q

Silniki Renault d / dT / dTi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Mitsubishi

Silnik Renault 1.9 DTI z oznaczeniem F9Q o mocy 98KM zadebiutował w roku 1997 w modelu Renault Megane . Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej-rotacyjnej i mechanicznych wtryskiwaczy . Trzeba nadmienić że układ wtryskowy w tym silniku jest bardzo trwały i nie sprawia użytkownikom większych problemów . Jednostka wysokoprężna charakteryzująca się niskim zużyciem paliwa, przeciętną kulturą pracy oraz stosunkowo dobrą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów, tankowaniu na sprawdzonych stacjach nie sprawiał większych problemów. Minusem tej jednostki jest kosztowna wymiana rozrządu a same części nie kiedy dochodzą do 1000zł , w skład kompletu wchodzą pasek, trzy rolki, rolka z napinaczem oraz pompa wody.



Ze względu na duże przebiegi aut z tym silnikiem zalecana jest jego wymiana zaraz po nabyciu pojazdy. Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć, iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części tanie i ogólnie dostępne. Podsumowując, silnik 1.9 DTI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość , niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni /pompa rotacyjna

Zalety

  • niskie koszty serwisu
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie
  • niskie spalanie
  • dobra dynamika

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie pompy wtryskowej/po 200tys
  • awarie turbosprężarki/250tys
  • lejące wtryski

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F9Q
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 23) (8.4)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 23 0

Najbardziej awaryjna część

12%
6%
15%
21%
0%
45%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników