Opel

Silnik Opel 1.7 TD 8V 68KM X17DTL

21461
Silnik Opel 1.7 TD 8V 68KM X17DTL

Silniki Opel D / DI / DTI / Isuzu DiTD są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 1.7 TD o mocy 68KM z oznaczeniem X17DTL to konstrukcja koncernu General Motors z rodziny silników II. Jednostka często mylona z silnikiem 1.7 TD produkcji ISUZU. Zasilana pompą z wtryskiem pośrednim. Jednostka o bardzo niskiej kulturze pracy, słabej dynamice oraz spalaniu na wysokim poziomie. Kierowcy narzekają na dużą usterkowość silnika oraz podzespołów osprzętu. największych problemów przysparza nie trwały układ wtryskowy, przede wszystkim pompa, oraz wtryski.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • dostępność części

Wady

  • duża awaryjność
  • problemy z układem wtryskowym
  • duża ilość wycieków płynów
  • bardzo słaba dynamika
  • duzy poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 Km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.1)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 4.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

16%
11%
11%
5%
0%
58%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

02.07.2024 Astra G
(8.3)
Opinia: Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Dziwne ze nikt tego nie zauważył. X17dtl o mocy 68km to konstrukcja opla nie isuzu. Miałem ten silnik, skończył żywot przez awarie pompy przy przebiegu ponad 570tys km. Mocą nie pozwalał ale był bardzo wytrzymały. 20 stopni mrozu nie robiło na
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prostota Wytrzymałość
Wady: Wadliwa pompa paliwa Mała moc
  • Silnik: X17tdl OPEL!
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 570000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
18.01.2017 Sebs
(6.7)
Opinia: Owszem jak go zapalam to okoliczne bociany zlatują poznać nowego kolegę, do 100 rozpędza się w tydzień a wyprzedzanie możliwe głównie z górki i z wiatrem. Ale w najgorsze mrozy odpala od dotknięcia, na długich dystansach potrafi palić 5.0, jak go duszę po miastach pali 6,2
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: X17DTL
  • Rocznik / Przebieg: 2003 / 168kkm
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
01.03.2016 Sławek
(7.3)
Opinia: 390 000km, Wymieniany był 5x rozrząd, 1x sprzęgło, olej co 10-12000 km, 5x świeca żarowa. O pompie i wtryskach nic nie wiem, choć przy pełnym przyspieszaniu troszkę zadymi mam nadzieję że do 400000 dojadę i zamienię go na coś z CDTI 120km... Ale tak tanio
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 1.7TD/68KM
  • Rocznik / Przebieg: 390000
Polecam
06.02.2015 Adam
(6.0)
Opinia: przebieg 370 tys auto z 1997r daje radę silnik jako taki nie ruszany,tylko podzespoły wadliwa pompa wtryskowa,świece żarowe,wtryski,wycieki,ale zastrzegam że silnik w dobrej kondycji po za tym części pod dostatkiem z grosze,serwis również tani.Auto do przemieszczania idealne mało pali.
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Vectra 1997r 1.7D 60KM 370tys
Polecam