Popularne na rynku

Silnik Opel 1.7 DTI 16V 75KM Y17DT (Circle L)

142964
Silnik Opel 1.7 DTI 16V 75KM Y17DT (Circle L)

Silniki Opel D / DI / DTI / Isuzu DiTD są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 1.7 DTI o oznaczeniu Y17DT występuje w samochodach marki Opel, posiada moc 75KM. Został stworzony przez japoński koncern Isuzu i należy do rodziny Circle L. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy. Silnik charakteryzuje się przyzwoitą kultura pracy, niezłą dynamiką, oraz niskim spalaniem. Dużym plusem jest brak często awaryjnego koła dwumasowego.



Do najczęstszych awarii spotykanych w silniku należą wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy, alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!! Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju. Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to  zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np. Turbiny. .



Zaletą jednostki 1.7 DTI jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych. Omawiając silnik 1.7 DTI Isuzu należy nadmienić, iż przez wielu kierowców jest on mylony z wysokoprężną konstrukcją Opla 1.7 d/TD (X17DTL)który  posiada moc 68KM o bardzo niskiej kulturze pracy, słabej dynamice oraz spalanie na wysokim poziomie. Porównując obie jednostki jak również wsłuchując się w opinie kierowców zdecydowanie rozsądniejszym wyborem będzie konstrukcja 1.7DTI japońskiego producenta.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni /pompa rotacyjna

Zalety

  • trwała jednostka
  • niskie spalanie
  • łatwość serwisu oraz napraw
  • dostępność części-zamienników

Wady

  • słaba dynamika
  • słabe przyspieszenie
  • awarie pompy wtryskowej
  • uwaga na wycieki pompy oleju!!!

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

1.7 DTI 75KM (Y17DT) konstrukcja Isuzu -wtrysk bezpośredni
1.7 D/TD 68KM  (X17DTL) konstrukcja Opla – wtrysk pośredni
Układ sterowania silnika – elektroniczny, Isuzu-Delphi EDC V5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 26) (7.6)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 24 2

Najbardziej awaryjna część

23%
6%
19%
9%
12%
30%
Suma głosów: 115

Opinie użytkowników

27.06.2024 Corsa C
(8.3)
Opinia: Użytkuje Corsę z tym silnikiem już 19 lat . Nie należy on do awaryjnych silników . Coś tam z osprzętem się działo, ale sam silnik trzyma się.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Bardzo niskie spalanie. Odpala na tzw. cyknięcie. Przy ujemnych temperaturach odpala bez świec żarowych.
Wady: Głośny i to jego największa wada. Dynamika poniżej przeciętnej.
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 315000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
24.11.2021 Astra G HB
(7.3)
Opinia: W rodzinie od 7 lat. Polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Zalety: spalanie koszty eksploatacji idiotoodporność
Wady: alternator sterownik pompy wtryskowej chłodniczka oleju egr
  • Silnik: Y17DT
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 432000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
19.11.2021 Corsa C
(8.0)
Opinia: Silnik jak najbardziej na plus ale dopiero po chipie zyskał nowe życie. U mnie dzielnie napędzał corsę C az do przebiegu 470 tyś km. Potem ją sprzedałem znajomemu który jeździ nią do tej pory.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: -niskie spalanie, da się zejść przy ostrożnej jeździe poniżej 5 litrów -trwałość silnika, przy przebiegu 470 tyś układ cylinder-tłok czy głowica nie powodowały żadnych problemów -tani w utrzymaniu samochód, idealny na pierwsze auto -brak DPF ów, turbin VTG i innych rzeczy co lubią się psuć
Wady: -średnia dynamika oryginalnego silnika -trochę hałasuje od 3 tyś obrotów w górę -awarie chłodnic oleju, obsad wtryskiwaczy, cieknące pompy oleju i sterowników pomp wtryskowych
  • Silnik: Y17DT
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 470 tyś km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
07.12.2020 astra/G(II)
(7.7)
Opinia: Silnik niezawodny i tani w utrzymaniu. Trochę mało dynamiczny, ale do codziennej jazdy jak najbardziej się nadaje. W ciągu 5 lat użytkowania jedynie alternator uległ awarii, na szczęście udało się zregenerować i obeszło się bez większych wydatków. Silnik jak najbardziej warty polecenia.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Y17DT
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 190000
Polecam
07.12.2019 Opel Astra G
(0.0)
Opinia: Silnik słaby, ale oszczędny. Niskie spalanie, nawet jadąc 160 km/h, spala do 6l/100km, w mieście około 5,5, trasa 90km/h i autostrada do 130km/h - spokojnie poniżej 5l. Awaryjność w ciagu 7 lat użytkowania: pompa płynu spryskiwaczy, alternator, rozrusznik, sterownik pompy paliwa (regeneracja) i chłodnica
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: - niska awaryjność - tania eksploatacja i duża dostępność części - niskie spalanie - sprawność - łatwa naprawa na podwórku (poza rozrusznikiem)
Wady: - mało mocy na wyprzedzanie - hałas silnika
  • Silnik: Y17DT
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 301000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam