Popularne na rynku

Silnik PSA 1.9 D 8V 69KM-70KM DW8B

51581
Silnik PSA 1.9 D 8V 69KM-70KM DW8B

Silniki PSA D / SD / TD są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.9 D DW8B – jednostka wysokoprężna, wolnossąca z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Generowana moc to 69KM lub 70KM. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę to jest ona bardzo przeciętna. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu.



Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9D są to proste konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • niskie koszta obsługi
  • prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
  • dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady

  • słaba dynamika
  • słabe przyspieszenie
  • głośna praca silnika
  • wycieki

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW8B
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 5W40-10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (7.7)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 0

Najbardziej awaryjna część

13%
17%
33%
8%
4%
25%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

07.01.2023 EXPERT
(8.7)
Opinia: Ten silnik NIE POSIADA TURBOSPRĘŻARKI
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 69
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 260
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
11.05.2019 Citroen C15
(0.0)
Opinia: Autor "pojechał po bandzie". W granicach żartu, to można potraktować ten opis silnika i zaznaczam, że nie jest to żaden hejt. Jeżdżę dużo - powyżej 40 tys. km rocznie od prawie 30 lat i nie jestem kierowcą zawodowym (taka karma) :) . Niedawno nabyłem dla
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1,9
  • Rocznik / Przebieg: 2003 / 167547
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
27.01.2018 Mateusz
(7.0)
Opinia: Niezniszczalny silnik jeśli dbamy o niego Mam przejechane od nowości 328.000km nic nie naprawiane
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 70
  • Rocznik / Przebieg: 1996
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
17.11.2017 Marcin
(7.3)
Opinia: Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km trasa!!! W mieście koło 5 L.Fajne autko do miasta i na dojazdy do pracy:) Awarie tylna belka skrętna i zawieszenie! Regeneracja
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Peugeo 206 1.9 D
  • Rocznik / Przebieg: 1999 / 241000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
02.10.2016 Julia
(10.0)
Opinia: Mam ten samochód od niespełna roku, ale jestem mega zadowolona. Jak do tej pory działa bezawaryjnie (z wyjątkiem zerwanego paska klinowego), mało pali, tani w utrzymaniu. Na tą chwilę nie zamieniłabym go na żaden inny :)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 206 1.9 D
  • Rocznik / Przebieg: 2002 198000
Polecam