Silnik PSA 2.1 TD o mocy 109KM jest jednostką koncernu PSA, która miała zastosowanie w samochodach segmentu D, E oraz Van. Znajdziemy ją przeważnie w modelach z lat 90-tych, Citroen Xantia, Peugeot 406/605 oraz Vanach 806 czy Evasion jak również w bliźniaczym Fiacie Ulysse oraz Lancii Zeta.
Silnik charakteryzował się niezła dynamiką oraz wysokim momentem obrotowym bo aż 250 Nm. Jednostka dosyć trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów, przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 400 tys. Do największych przypadłości tej jednostki jest problem z pompą wtryskową, EGR-em oraz pompą vacum. Po za tym silnik jest trwały a części oraz serwis są w przystępnych cenach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: pośredni
Citroen Xantia 2.1 TD 109KM (XUD11B)
Citroen XM 2.1 TD 110KM (XUD11B)
Citroen XM FL 2.1 TD 12V 109KM (XUD11B)
Citroen Evasion 2.1 TD 109KM (XUD11B)
Peugeot 406 2.1 TD 109KM (XUD11B)
Peugeot 605 2.1 TD 12V 109KM (XUD11ATE)
Peugeot 806 2.1 TD 12V 109KM (XUD11B)
Fiat Ulysse I 2.1 TD 109KM
Lancia Zeta 2.1 TD 109KM
| Średnia (głosów: 2) | (5.7) |
| Trwałość | 4.0/10 |
| Utrzymanie | 4.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Citroen Xantia 2.1 TD 109KM (XUD11B)
Citroen XM 2.1 TD 110KM (XUD11B)
Citroen XM FL 2.1 TD 12V 109KM (XUD11B)
Citroen Evasion 2.1 TD 109KM (XUD11B)
Peugeot 406 2.1 TD 109KM (XUD11B)
Peugeot 605 2.1 TD 12V 109KM (XUD11ATE)
Peugeot 806 2.1 TD 12V 109KM (XUD11B)
Fiat Ulysse I 2.1 TD 109KM
Lancia Zeta 2.1 TD 109KM