Silnik PSA 2.1 TD 12V 109KM XUD11 BTE

8460
Silnik PSA 2.1 TD 12V 109KM XUD11 BTE

Silniki PSA D / SD / TD są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.1 TD o mocy 109KM jest jednostką koncernu PSA, która miała zastosowanie w samochodach segmentu D, E oraz Van. Znajdziemy ją przeważnie w modelach z lat 90-tych, Citroen Xantia, Peugeot 406/605 oraz Vanach 806 czy Evasion jak również w bliźniaczym Fiacie Ulysse oraz Lancii Zeta.



Silnik charakteryzował się niezła dynamiką oraz wysokim momentem obrotowym  bo aż 250 Nm. Jednostka dosyć trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów, przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 400 tys. Do największych przypadłości tej jednostki jest problem z pompą wtryskową, EGR-em oraz pompą vacum. Po za tym silnik jest trwały a części oraz serwis są w przystępnych cenach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • awarie pompy
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 10W40, wymiana po co 10.000 km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (5.7)
Trwałość 4.0/10
Utrzymanie 4.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
83%
0%
0%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

29.12.2019 Ulysse 2.1 TD Lucas Epic (8 osobowy)
(8.0)
Opinia: Ulysse 2.1 td; myślę, że każdy podchodzi do tematu w bezpośredni sposób, tzn, jeśli się coś komuś psuje - stwierdza, że to jest g...o...; jeśli coś jest trwałe, każdy zachwala... Miałem Ulysse 2.1 cztery lata i pewnie jeździłbym nim dalej gdyby nie kolizja... Silnik chodził super,
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: wygodny, dynamiczny, mała awaryjność, możliwość jazdy po uszkodzeniu przestawiacza kąta wtrysku (kilka lat temu, przejechałem bez mocy 350 km z urlopu do domu :) Wadą jest złamanie się przestawiacza, gdyż jest on łączony z dwóch różnych materiałów i nie ma możliwości naprawy, zostaje tylko wymiana.
Wady: odklejająca podsufitka, nieszczelności pompy, trzeba dbać o masowe punkty nadwozia, inaczej lampy działają niczym choinka :) Trudne dojście np. do regulacji zaworów czy do uszczelnienia silnika z tyłu. Fatalne progi i tylne nadkola.
  • Silnik: 80/109
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
07.11.2019 806
(3.3)
Opinia: Sam silnik to dobra konstrukcja lecz pompa paliwa Lucas to tolatny badziew !!!!!! Psuje się każda sztuka a koszt naprawy jest astronomiczny !!!!!
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2,1 TD
  • Rocznik / Przebieg: 1998
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam