Popularne na rynku

Silnik PSA 1.9 D 68KM-71KM XUD9 A/Z

8939
Silnik PSA 1.9 D 68KM-71KM XUD9 A/Z

Silniki PSA D / SD / TD są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silniki PSA 1.9 D 8V o mocach 68, 69 lub 71KM to konstrukcja która weszła do produkcji w roku 1992 roku i była stosowana do 2002 roku. Zasilała głownie  samochody Citroen oraz Peugeot jednak spotkamy ją również w Polonezie oraz Ładzie Niva. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę to jest ona bardzo słaba. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę i podniesiono moc do 92KM (wersja XUD9T). Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9D są to proste przestarzałe konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Pośredni-pompa mechaniczna Bosch lub Lucas

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niskie koszta obsługi
  • niska awaryjność
  • prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
  • dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady

  • słaba dynamika
  • słabe przyspieszenie
  • głośna praca silnika
  • wycieki

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: XUD9 A/Z
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 10W40, wymiana po co 10.000 km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 3.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

16.06.2020 Polonez
(5.0)
Opinia: Silnik w polonezie po przedostaniu się oleju do komory spalania rozbiegał się do ponad 6 tys. obrotów a temperatura momentalnie podskoczyła do 120 st.C. Po zdławieniu zgasł, ostygł po czym go odpaliłem i poturlałem się nim do domu. Po wymianie pierścieni przelatał bezproblemowo kolejne 40
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: XUD
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
06.03.2020 Peugeot Partner
(7.3)
Opinia: Nizniszczalny, po przejechaniu 7 km bez płynu w układzie chłodzenia silnik spuchł na tyle że zgasł. jak otworzyłem maskę to na silniku gotowała sie ślina. na drugi dzień po ostygnięciu odpalony. Jezdziło jeszcze ponad rok. po czym o własnych siłach odjechał na szrot ze względu na korozje
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Zalety: niezniszczalny
Wady: Słaba dynamika, głośny.
  • Silnik: Silnik 1.9 D 8V 68/71KM (XUD9A)
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 560000
Polecam
14.10.2018 benny_pl
(8.0)
Opinia: silnik całkowicie niezniszczalny, wystarczy tylko wymieniac olej filtr i pasek rozrzadu i jest wieczny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: citroen c15
  • Rocznik / Przebieg: 2000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam