alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai Lantra II 1.9 D 68KM (DW8B)

Hyundai Lantra II 1.9 D 68KM (DW8B)Wyświetleń: 6116

Hyundai Lantra II 1.9 D 68KM (DW8B)

Okres produkcji: 1995-2000

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1905
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]120
Doładowanie-
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna154
Przyspieszenie (0-100km/h)18.7
Spalanie - miasto [l/100km]8.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]6.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduco .90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.2

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

16.01.2015foxieTak

silnik jest żywotny i ekonomiczny, ale musi być PRAWIDŁOWO serwisowany (w moim mechanicy "zapomnieli" o manualnej regulacji zaworów, efektrm czego0 remont kosztował 2500,00 zł) :(


20.10.2014RoBoTRoNTak

Auto mam 9 lat, zrobiłem 95 tys. km trasa/miasto. Silnik wyraźnie za słaby jak na ten typ auta (1410 kg), ale do "bujania" się wystarczy. Bardzo trwały, naprawy wykonywane niskim kosztem. Pracuje głośno (klasyczny "klekot", ale słychać go tylko na zewnątrz auta). Wyraźna poprawa osiągów w zimie, gdy temp. spadnie poniżej zera (brak intercoolera). Za to latem, przy 30+ stopni i załączonej klimie, prawdziwy "wół" i spalanie rzędu 10-13 l/100 km. w mieście. Wbrew pozorom, silnik świetnie sprawdza się w trasie, przy równej jeździe ok. 120 km/h spalanie na poziomie 5-6 l/100 km. i tak do 2700/3000 rpm kultura pracy znośna. Powyżej 140-150 km/h silnik produkuje głównie hałas (aż prosi się o 6 bieg). Polecam osobom szukającym niezłego diesla za dosłownie grosze, którzy nie zwracają uwagi na dynamikę jazdy. O silnik trzeba jednak dbać, wymiana filtrów i oleju w terminie to podstawa, polecam też chłodzić turbinę 2-3 min. na jałowym biegu za każdym razem jak dostanie "w pedał", odwdzięczy się bezawaryjną pracą.


11.05.2019Citroen C15Tak

Autor "pojechał po bandzie". W granicach żartu, to można potraktować ten opis silnika i zaznaczam, że nie jest to żaden hejt. Jeżdżę dużo - powyżej 40 tys. km rocznie od prawie 30 lat i nie jestem kierowcą zawodowym (taka karma) :) . Niedawno nabyłem dla zabawy C15 z silnikiem 1,9 w wersji Familiale. Co mogę powiedzieć? Jestem pod wrażeniem! No, to pojedziemy: 1. Gdzie Jaśnie Pan Recenzent rozpędza się do setki? Co to za kryterium? Siedział Pan może kiedyś za kierownicą wykorzystując w praktyce ten wskaźnik? Ja opowiem o swoich doświadczeniach: A. W jeździe miejskiej zostawiam na skrzyżowaniu zdecydowana większość współczesnych modeli o wspaniałych parametrach. Co z tego, że do setki mają lepsze czasy, skoro ja w przedziale do 60-70 km/h gubię je i jestem dwa-trzy światła przed nimi po 5 minutach jazdy? B. Śmignęła mi ostatnio przez ciągłą policyjna hybryda. Zatrzymali mnie tylko po to, aby zapytać, co mam pod maską (żarty o dizajnie, że z wojny koreańskiej) i pogadaliśmy sobie o wyższości Świąt, jednych nad drugimi. Pytam wprost: czy to byli idioci, a może ja jestem idiotą formułując zarzut nierzetelności wobec Pana? C. Każdy, kto jeździł niewyżyłowanym dieslem wie, iż wskaźnik "do setki" ma się, jak piernik do wiatraka w praktyce. Gdzie dużo świateł, rond, etc., nie ma żadnego znaczenia. W pewnych przedziałach te silniki przepadają, w innych są do d.... . Nikt tym silnikiem nie będzie się ścigał na wyższych niż 3 bieg, a i to zależy, jaka masz skrzynię i ustawienie 2-3. 2. Pisze Pan o kulturze pracy silnika i hałasie wewnątrz. To podzielę się swoimi doświadczeniami: A. Odbierając auto, przejechałem pierwsze 250 km i byłem zdumiony pracą silnika. Co prawda, kiedy odpala mamy wrażenie, że to traktor, jednak po chwili... Własnie po tej chwili poprosiłem znajomego kolesia o pomiary hałasu wewnątrz w czasie jazdy i co się okazało? Większość diesli z rocznika 2014 ma większy poziom hałasu w kabinie niż mój C15. Co Pan na to? Dodam, że to rocznik 2003. Podyskutujemy o kulturze pracy silnika? Który parametr Pan przemierzył zanim napisał Pan tą recenzję? Na koniec najlepsze, Jaśnie Panie. Pracując w redakcji P. napisałem kilkanaście recenzji nt. różnych modeli różnych producentów w oparciu o testy praktyczne i wrażenia z jazdy. Kiedy dostawałem do testowania auto, dręczyło mnie zawsze jedno: czy to co napiszę, będzie wiarygodne w konfrontacji z praktyką konsumenta. Nie szukałem komunałów, bo to najłatwiejsza droga na skróty. I to jest najpoważniejszy zarzut wobec Pańskiego opisu: mało praktyki albo zamiłowanie do przepisywania opinii. Jeśli ma Pan stosowna praktykę, to reszta jest czystą hańbą... Z poważaniem


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

kazik 22.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Auto na dojazdy do pracy,sklepu dzieci do szkoły,taki mały robotnik który spisuje się świetnie .Silnik o ile się nie mylę tą chyba od Peugeota,jest bardzo mułowaty ale za to bardzo mało pali .O awariach można zapomnieć ,dużo wycieków i głośna praca to jego duża wada.Ale po za tym auto bardzo przyjemne w prowadzeniu nie nie ma uciążliwych awarii,jest wygodne i sprawuje się dobrze .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7-8l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:taniu w utrzymaniu, brak awarii silnika i zawieszenia, wygodny, mało pali, tanie cześci
Wady:głośna praca silnika, słaba dynamika
Rocznik / Przebieg: Hyundai Lantra 1.9 D 68KM 2000r 180 tyś