
Silnik Volvo 2.0 B5 Mild Hybrid Diesel 235KM D420T2 wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila szereg modeli marki Volvo. To nowoczesna jednostka wysokoprężna połączona z instalacją elektryczną 48V i akumulatorem o mocy 14KM, których bezpośrednim celem jest zmniejszenie emisji CO2 oraz obniżenie spalania.
W tym układzie nie mam mowy o jeździe na silniku elektrycznym a jedynie jego wspomaganie podczas ruszania, manewrów czy przyspieszania. Energia, która jest wytwarzana podczas hamowania czy wytrącania prędkości jest gromadzona w akumulatorach. Pozyskana energia jest wykorzystywana do wyżej wymienionych czynności co przekłada się na większą płynność pracy silnika.
Te rozwiązania idealnie sprawdzają się w jeździe miejskiej kiedy auto często stoi w korkach czy na światłach. Dzięki temu silnik spalinowy dostaje dodatkowy zastrzyk energii podczas ruszania ze światłe czy nagłego przyspieszania. Silnik zaawansowany technologicznie, posiada system SCR ze zbiornikiem AdBlue o pojemności 14,5l, spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d. Jednostka wyposażona w podwójne doładowanie. Silnik może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami, przyzwoitą kulturą pracy oraz świetną dynamiką.
Jednostka wyposażona w podwójne doładowanie w układzie sekwencyjnym z jedną turbosprężarką VNT oraz wtryskiem sprężonego powietrza PowerPulse, którego zdaniem jest szybsze działanie turbiny. Silnik może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami, przyzwoitą kulturą pracy oraz świetną dynamiką.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Typ silnika: Diesel
Moc silnika: 235 KM
Moment obrotowy: 480 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Moc silnika EV: 14 KM
Moment obrotowy EV: 40 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 235 KM
Moment obr. systemu: 480 Nm
| Średnia (głosów: 1) | (6.7) |
| Trwałość | 6.0/10 |
| Utrzymanie | 6.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |