Silnik 2.0 VCDi 130/163KM (GM Z20D1) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9485

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 VCDI  o mocach 130KM oraz 163KM montowany w samochodach Chevrolet Captiva,Cruz,Orlando.Jednostka weszła do produkcji w 2010 roku i jest to całkowicie nową konstrukcją nie mająca nic wspólnego ze starszymi odmianami.Produkcję silnika przejął odział General Motors-Korea który stworzył jednostkę o bardzo zaawansowanej technologii.Silnik został wyposażony w najnowszy osprzęt i spełniający bardziej rygorystyczne normy spalin Euro5.Zastosowano nowszą konstrukcje głowicy która jest aluminiowa ulepszono kolektor dolotowy i zastosowano podwójny wałek rozrządu.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Raill z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Delphi o ciśnieniu 1800 bar.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.Jednak producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 240.000 tys km lub 10 lat !!! Zamysłem było stworzenie silnika który będzie generował wysokie osiągi przy niskim poziomie spalania,co w 100% się udało.Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecana jest wersje mocniejsza. Wysoki moment obrotowy bo aż 360NM przy 1750obr/min przekłada się na doskonałą dynamikę silnika i bardzo dobra elastyczność.Pierwszą "setkę" model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet..Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Po za tym silnik uważany jest za trwały a jego osprzęt mało awaryjny co przekłada się na niskie koszty eksploatacji.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wysokie koszty serwisu
kłopotliwy DPF/jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Ważne !!!

Wersje 130KM oraz 163KM - łańcuch rozrządu/ wymiana po 240.000 km lub 10 lat

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 13):
(8.49)
Trwałość
 9.23/10
Utrzymanie
 7.77/10
Dynamika
 8.46/10

Głosy według opinii:

121

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 02.11.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Przejechałem od 2012 roku 208000km. Cały czas robię przeglądy w ASO co15000km. Do tej pory nie miałem żadnej usterki. Raz wymienione tarcze, 3 razy klocki. To wszystko na 6 lat. Samochód w 80% używany w trasie

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: cruze LT+ sedan 163kmRocznik / Przebieg: 2012/208000 Śr. spalanie: 6.7
Krzysztof 26.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Przejechane od nowości 220 000 km - żadnych awarii, aczkolwiek słychać już trochę łańcuch rozrządu i postukuje przegub. Z DPF żadnych problemów, trzeba mu tylko pozwalać się regularnie wypalać

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: OrlandoRocznik / Przebieg: 2011/220.000 Śr. spalanie: 6.8
Darek 09.08.2016
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Silnik dynamiczny, ale duża turbodziura zmusza do wybierania - albo bardzo spokojna jazda, albo wyższe obroty (w końcu turbosprężarka też musi pracować). Silnik nie należy do najoszczędniejs zych diesli, ale pracuje dość przyjemnie. W zestawieniu z manualną skrzynią cierpi jednak koło dwumasowe. I jeszcze jednak uwaga: VM Motori faktycznie podaje w tym silniku pasek rozrządu, ale w Chevroletach ten silnik ma łańcuch rozrządu. Wymiana wg instrukcji co 240.000 km

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Orlando/163 KMRocznik / Przebieg: 2011/132000 Śr. spalanie: 8.8
zoda 29.11.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik godny polecenia - wręcz zalecam wykonanie chip-tuningu po którym moc i moment obrotowy silnika wzrasta [w moim przypadku do 197 KM i 431Nm] a średnie spalanie spada o ok.0,6 l/100km - obecnie to ok. 6,5 - 6,6 l/100km. Wzrosła dynamika a więc i przyjemność z jazdy (również ilość mandatów). Z filtrem PDF idzie wytrzymać - średnio raz w roku jadę do domu okrężną drogą gdy włączy się czujnik (10min.) . Warto tankować zaraz po włączeniu się rezerwy - przy niskim poziomie paliwa w zbiorniku wypalanie jest wstrzymywane. Użytkuję głównie w mieście i na niewielkich dystansach. POLECAM !

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: LT+Rocznik / Przebieg: 2011/25.000 Śr. spalanie: 6.5
Damian 25.05.2015
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Mam cruze z 2011 roku jestem zadowolony

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 163Rocznik / Przebieg: 2011 80tys Śr. spalanie: 6.5 8
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.