Silnik 2.0 VCDi 150KM (VM Z20S) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8488

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)06.04.2020

ja też wdepnąłem w to g....no, 70% opiniujących ten silnik jest na nie, to wszystko daje do myślenia szkoda, że wcześniej o ty

Odradzam

7.33

Silnik 1.9 TD 8V 75KM06.04.2020

Super silnik, bezawaryjny i ekonomiczny. Do codziennej jazdy dobrze się nadaje. Po wymianie pina w pompie można bardzo łatwo podnie

Polecam

8.67

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)05.04.2020

Rewelacyjny silnik !!! To już mój piąty diesel... różne marki.... Spalanie nawet poniżej 5l/100km, a max 7,5l/100km. Bardzo dob

Polecam

9.12

Silnik 2.0 D BOXER 150KM (EE20)05.04.2020

Silnik o wysokiej kulturze pracy.Posiadam Outbacka z listopada 2010 r i przebieg 185 000 km i nigdy nie miałem z nim żadnego problemu

Polecam

8.50

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 VCDI o mocy 150KM montowany jest w marce Chevrolet Cruz,Captiva oraz Epika w latach 2005-2010.Jest to konstrukcja firmy VM Motori  włoskiego producent silników wysokoprężnych.Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail  z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch.Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowy bo aż 320NM co przekłada się na bardzo dobrą dynamikę.Przykładem może być  model Cruze który pierwszą setkę osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie spalanie
dobra dynamika
dobra elastyczność

Wady:
awarie filtra cząstek stałych DPF
słaba kultura pracy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 3):
(9.11)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 8.33/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Daniel 29.08.2017
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Jestem posiadaczem od 2 lat. Posiadałem wiele diesli ale ten najbardziej mi odpowiada. Spalanie , dynamika, koszty utrzymania. Pojazd nie ma wad choć można się czepiać. Ale jak każdy pojazd ma wady ale też i zalety. Jeśli miałbym kupić po raz drugi nie wiem czy ponownie nie zakpił bym Captivy. Dla mnie super. Jak przedmówcy ... o diesel trzeba umieć dbać ... Polecam

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150Rocznik / Przebieg: 210000 Śr. spalanie: 8.5
Marek 09.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Epica serwisowana do zeszłego roku, ja jeżdżę rok, niestety ostatnio długo po mieście i zaczyna trochę się pocić Turbo... jednak auto ma już 10 lat :) i po tym czasie turbo, przy miejskiej jeździe można raz na taki czas zregenerować... Poza tym jednostka całkiem elastyczna, tak jak wspominają opiniotwórcy , turbodziura istnieje, ale prawdopodobnie, po regeneracji i dbaniu jak o diesla powinno być ok. Utrzymanie, całego samochodu, na poziomie normy...ogólnodostępne zamienniki oraz oryginały. Wiadomo, że nowoczesny diesel przy większej awarii pociągnie z portfela, ale dopiero przy przebiegach zbliżonych do 300tys.POLECAM JEDNOSTKĘ

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: CH.Epica/155KMRocznik / Przebieg: 2007/122tys Śr. spalanie: 7
Sławek 06.07.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Świetny, oszczędny a przede wszystkim bezawaryjny diesel. Wystarczy dbać (jak o diesla) i wymieniać oleje i filtry na bieżąco, a wtedy silnik odwdzięczy się bezawaryjną i dynamiczną jazdą. Gorąco polecam ! Najlepszy stosunek jakości do ceny. Ja mam Chevroleta Epice z ponad 230 tys. przejechanymi km i jestem mega zadowolny. Do dzisiaj żadnych usterek i poważnych napraw.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 2.0 VCDI/150 KMRocznik / Przebieg: 2009/230 000 Śr. spalanie: 6.4

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.