Chevrolet

Silnik Chevrolet 2.0 VCDi 16V 150KM Z20S

21395
Silnik Chevrolet 2.0 VCDi 16V 150KM Z20S

Silniki Chevrolet VCDi są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet

Silnik Chevrolet 2.0 VCDI o mocy 150KM montowany był w samochodach Chevrolet Cruz, Captiva oraz Epica w latach 2005-2010. Jest to konstrukcja firmy VM Motori  włoskiego producenta silników wysokoprężnych. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail  z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowy bo aż 320NM co przekłada się na bardzo dobrą dynamikę. Przykładem może być  model Cruze który pierwszą setkę osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.


Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet. Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło, powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

Wady

  • awarie filtra cząstek stałych DPF
  • słaba kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: VM Z20S
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 6.2 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

8%
23%
0%
15%
46%
8%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

29.08.2017 Daniel
(9.3)
Opinia: Jestem posiadaczem od 2 lat. Posiadałem wiele diesli ale ten najbardziej mi odpowiada. Spalanie , dynamika, koszty utrzymania. Pojazd nie ma wad choć można się czepiać. Ale jak każdy pojazd ma wady ale też i zalety. Jeśli miałbym kupić po raz drugi nie wiem czy
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik / Przebieg: 210000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam