Silnik 2.0 VCDi 125KM (VM Z20S) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5742

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

Oprócz tego co pisali poprzednicy ważnym elementem który potrafi unicestwić pancernego Mariana (Mondeo) z silnikiem TDDI 90 KM to p

Polecam

7.75

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

2.0 TDDI 90 KM silnik z woła roboczego jakim jest Transit. Fakt, jest głośny, typowy klekot lat 90' bo cóż to jest innego jak star

Polecam

7.75

Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M)31.03.2020

Wysokie koszty serwisu to mało powiedziane, pompa, wtryski, turbina ceny kosmos, a używanych nie opłaca się kupować, bo długo nie

Odradzam

2.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 VCDI o mocy 125KM montowany jest w marce Chevrolet Cruz,Captiva w latach 2005-2010.Jest to konstrukcja firmy VM Motori  włoskiego producent silników wysokoprężnych.Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail  z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch.Ta odmian w odróżnieniu od wersji 150-konnej nie może się pochwali dobrymi osiągami jej dynamika jest przeciętna a kultura pracy pozostawia wiele do życzenia..Przykładem może być  model Cruze który pierwszą setkę osiąga dopiero po 10  sekundach co nie jest powalającym wynikiem.O ile w Cruzie jeszcze można przyjąć takie osiągi to niestety w modelu Captiva to jest nie do przyjęcia.Tak niska moc w porównaniu do masy auta przekłada się wysokie spalanie oraz wyższe koszy użytkowania.Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność


Wady:
awarie filtra DPF
słaba dynamika
niska elastyczność
głośna praca na wyższych obrotach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.