Silnik 2.0 VCDi 125KM (VM Z20S) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6904

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 VCDI o mocy 125KM montowany jest w marce Chevrolet Cruz,Captiva w latach 2005-2010.Jest to konstrukcja firmy VM Motori  włoskiego producent silników wysokoprężnych.Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail  z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch.Ta odmian w odróżnieniu od wersji 150-konnej nie może się pochwali dobrymi osiągami jej dynamika jest przeciętna a kultura pracy pozostawia wiele do życzenia..Przykładem może być  model Cruze który pierwszą setkę osiąga dopiero po 10  sekundach co nie jest powalającym wynikiem.O ile w Cruzie jeszcze można przyjąć takie osiągi to niestety w modelu Captiva to jest nie do przyjęcia.Tak niska moc w porównaniu do masy auta przekłada się wysokie spalanie oraz wyższe koszy użytkowania.Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność


Wady:
awarie filtra DPF
słaba dynamika
niska elastyczność
głośna praca na wyższych obrotach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.