Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 42902

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 125KM (DLD-418)28.10.2020

W moim Mondeo jest DPF więc informacja o jego braku jest błędna bo w niektórych modelach jak widać był montowany. Silnik ogólnie

Odradzam

8.18

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)28.10.2020

Doskonały silnik. Mamy w domu dwa modele Lagunę 130KM 200tys. km. oraz Latitude 175KM 220tys. km. Liczniki nie kręcone. Poza wymian

Polecam

8.87

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)25.10.2020

W rodzinie auto jest od nowości rocznik 2003, aktualnie na liczniku 282000km. Pierwsza jakakolwiek awaria miała miejsce przy 271000km

Polecam

7.24

Silnik 3.0 V6 TDI CR 245KM (EA897)23.10.2020

Wkoncu znowu bardzo dobry silnik! 200 tys km i ani pół złego słowa nie powiem!

Polecam

8.78

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d  o oznaczeniu N47D20 i mocy 177KM lub 184KM wprowadzono na rynek w 2007 roku. Miał zastosowanie w modelach BMW Serii 1, Serii 3, Serii 5 a także X1 i X3. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Podstawową zmianą było wykonanie bloku silnika z stopu aluminium, co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg w porównaniu do starszej wersji. Jest to nowoczesna jednostka, w której zastosowani szereg nowatorskich rozwiązań. W tej odmianie silnika 2.0 N47 o mocy 177KM lub 184KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar. Plusem zastosowania takiego układu jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa przez co auto mniej spala oleju napędowego .Niestety wtryski są bardziej wrażliwe i podatne na uszkodzenie, a co za tym idzie droższe w ewentualnej naprawie. Wtryskiwacze piezoelektryczne są praktycznie nienaprawialne można co najwyżej wymienić ich końcówki na nowe, a koszty ich wymiany idą w tysiące! W opinii użytkowników układ wtryskowy powinien bezproblemowo wytrzymać przebiegi około 200 tys bez jakichkolwiek awarii. Ze względy na podniesienie mocy oraz osiągnięciu wyższego momentu obrotowego w silniku została wzmocniona konstrukcja wału korbowego.Charakterystyczną cechą jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów.( W poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGTo zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy.Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów.Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. .Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys .Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys.Trzeba nadmienić że modele po 2010 roku są mniej awaryjne i nie stwarzają tak wielu przykrych i kosztownych problemów.Do najbardziej popularnych odmian trzeba zaliczyć  wersję 177KM w modelu 320d o bardzo przyzwoitych osiągach przy niskim spalaniu.Reasumując 2 litrowa  jednostka charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz wysoką  kulturą pracy zwłaszcza w odmianach od 163KM.Jednak trzeba pamiętać że mamy do czynienia z bardzo zaawansowaną technologicznie jednostką, a co za tym idzie w razie jakichkolwiek awarii potencjalny użytkownik musi liczyć się z dużymi kosztami ich naprawy. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta ,silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elstyczność
dobry poziom spalania

Wady:
awarie łańcucha rozrządu
awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
awarie koła dwumasowego
awarie turbosprężarki VGT
awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ

Zaleca się zmiany oleju Maksymalnie co 15 tyś/km przez co wydłużymy żywotność turbosprężąki

Układ wtryskowy !

W silniku 2.0 N47 występują dwa rodzaje układu wtryskowego

wersje o mocach niższych od 116-143 układ z wtryskami elektromagnetycznymi  Bosch

wersje o mocach wyższych od 163KM -204 układ z wtryskami piezoelektrycznymi Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 59

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 12):
(6.31)
Trwałość
 5.58/10
Utrzymanie
 5.58/10
Dynamika
 7.75/10

Głosy według opinii:

93

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

520d 23.09.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Polecam, dynamiczne i dobrze wykonane auto. To już druga moja piątka z takim silnikiem i jest bardzo zadowolony.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 184Rocznik: 2012Przebieg: 205000 Śr. spalanie: 7
e61 22.11.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Obecnie nalatane 390tys, pzy 270tys wymiana rozrządu poza tym drobne usterki od 3 lat zero usterek, im starszy tym lepszy, nie sprzedałem bo przy okazji rozrządu zrobiłem dwumas,sprzęgło i koło pasowe i szkoda mi było wydanej kasy ok. 8tys.zł. i bardzo dobrze zrobiłem. Trzeba dbać o prawidłowy poziom oleju nie sugerować się wyświetlaczem, mam zawsze na bagnecie trochę ponad max. BMW e61 2007r. wersja na Belgie z ograniczoną mocą do 160KM. max

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Cichy, bardzo ekonomiczny i dynamiczny

Wady:Nie dla Januszy.

Odmiana silnika: n47Rocznik: 2007Przebieg: 390 Śr. spalanie: 5.4
X3 13.01.2019
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: Przy przebiegu okolo 160tys padla turbina. Jakies problemy tez były z DPF :) Przy przebiegu okolo 190tys padła pompa, w wyniku czego trzeba bylo wymieniac wtryski. pompe i płukać cały układ paliwowy. Silnik N47 ma rozrzad umiejscowaiony od strony skrzyni, wiec przy takim przebiegu warto go wymienic, np przy okazji wymiany kola dwumasowego. W porzedniej wersji M47 rozrzad byl od strony chlodnicy i podobno był trwalszy. Ogolnie silnik ma dobra dynamike i raczej mało pali

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 177KM/N47Rocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie:
Krzysztof 24.12.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Rewelacja n47 już mam 2 becie z tym silnikiem nie ma wad jak się dba Tak się ma auto w tej klasie nie ma równych

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Seia3 184kmRocznik / Przebieg: 2012 200000 Śr. spalanie: 6.0
Piotr 09.04.2017
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: "Odradzam! Po przejechaniu 110 tys (5 lat, jedyny właściciel, serwis ASO) w trakcie podróży z wakacji padła turbina, samochód nie nadawał się do jazdy. Bardzo wysokie koszty sprowadzenia samochodu do kraju+ koszt naprawy. Odradzam, uważam że tej klasy samochód nie powinien zawodzić w tak dużym stopniu."

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: X3 2,0 xd/ 185 KMRocznik / Przebieg: 2012/ 112000 Śr. spalanie: 7.2
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów