Silnik 1.7 VCDi 110/130KM (GM A17DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17242

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 VCDI 130KM zapożyczona od Opla CDTI o maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm już przy 2000 obr/min.Spotkamy go w modelach Cruze oraz Trax .W jednostce zastosowano podwójny wałek rozrządu , turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail  Denso .Jak przystało na nowoczesnego diesla który musi spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5 w standardzie występuje filtr cząstek stałych DPF.  Silnik nie zachwyca sportowym przyśpieszeniem, oraz przesadna dynamiką, natomiast elastyczność stoi na dobrym poziomie.Dużym atutem jest niskie spalanie średnio w cyklu mieszanym w zależności od modelu to wartość 5.5-6 l zważywszy na pojemność oraz moc to niezły wynik.Kierowcy mogą jednak narzekać na głośna pracę silnika zwłaszcza na wyższych obrotach.Co do awaryjności jest znikoma,silnik nie ma swoich słabych punktów może po za filtrem cząstek stałych który może przysporzyć problemów w jeździe miejskiej.Propozycja diesli  Chevroleta nie jest bogata ale z drugiej strony mamy do wybory dwa porządne silnik 2.0 163KM o bardzo dobrej dynamice i osiągach ale z większym spalaniem lub opisywany 1.7 130KM który jest dobra alternatywą,nie ma przesadnych osiągów ale za to odwdzięcza się niezawodnością i niskim spalaniem

Zalety:
trwała jednostka
niskie spalanie

Wady:
awarie DPF-u -jazda miejska
słabsza dynamika/głośna praca

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku 1.7 CDTI !!!  1.7 VCDI oraz 1.7 CDTI  to te same jednostki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 222

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 3):
(9.44)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 8.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 30.12.2017
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Silnik perfekcyjny jak i model Cruze hatchback. Piękne auto !

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Cruze hatchback/ 130Rocznik / Przebieg: 2013 / 102 tys Śr. spalanie: 5.2
Adam 03.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik rewelacyjny mam 2 auta z tym silnikiem 1,7 130KM żona jeździ Traxem Ja posiadam Cruza . Bardzo ekonomiczny, 3 lata przebieg u żony w aucie 100 tys bezawaryjnie u mnie 4 lata 200 tys km bez awarii . Tylko obsługa oleje świece filtry paski . Gorąco polecam wszystkim

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Trax CruzeRocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6
Torez 26.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik jak najbardziej godny polecenia, dobre przyspieszenie aczkolwiek jest odczuwalna turbodziura idzie sie przyzwyczaić ponadto troche jest głośny.To takie małe niułansy ,po za tym niskie spalanie i brak awarii.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Trax 1.7VCDI 130KM 2012r 74 tys

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.