Silnik 2.0 VCDi (VM Motori Z20S) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 76060

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 VCDI które montowane są w marce Chevrolet to konstrukcja włoskiej firmy VM Motori   producenta silników wysokoprężnych. W zależności od modelu posiadał moce 125KM,150KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail.Występują dwie odmiany tego silnika starsza 2005-2011 z rozrządem opartym na pasku oraz wersja nowsza po 2011 roku z rozrządem opartym na Łańcuchu.Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecane są wersje mocniejsze.Przykładem jest odmiana 150-konna z wysokim momentem obrotowy bo aż 320NM co przekłada się na doskonałą dynamikę silnika. Pierwszą "setkę" model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.W 2011 roku wprowadzono nowsze wersje silników produkowanych przez GM-Korea o mocach 130KM oraz 163KM które spełniają bardziej rygorystyczne normy spalin Euro6 .Silnik w opinii użytkowników uchodzi raczej za trwały i nie sprawiający większych problemów.Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Podsumowując jednostkę 2.0 VCDI  dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie
bardzo dobra elastyczność wersja 163KM

Wady:
drogi serwis
awaryjny filtr -DPF
falowanie i nierówna praca silnika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Wersje 125KM oraz 150KM -pasek rozrządu/ wymiana po 150.000 km

Wersje 130KM oraz 163KM - łańcuch rozrządu/ wymiana po 240.000 km lub 10 lat

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 196

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 80
Średnia (głosów 16):
(8.81)
Trwałość
 9.31/10
Utrzymanie
 7.88/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

151

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

19.05.2013
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik mam go w Orlando ,wiadomo auto nowe ,ale odpukać zero problemów ,bardzo elastyczny w miarę jak na tak duże auto ma spalanie .Kiedyś ludzie narzekali na tą markę ale dziś to już wyższa półka silników i aut.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Chevrolet Orlando 2012/38 tyśkm
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.