Silnik 2.0 VCDi (VM Motori Z20S) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 73072

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

Oprócz tego co pisali poprzednicy ważnym elementem który potrafi unicestwić pancernego Mariana (Mondeo) z silnikiem TDDI 90 KM to p

Polecam

7.75

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

2.0 TDDI 90 KM silnik z woła roboczego jakim jest Transit. Fakt, jest głośny, typowy klekot lat 90' bo cóż to jest innego jak star

Polecam

7.75

Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M)31.03.2020

Wysokie koszty serwisu to mało powiedziane, pompa, wtryski, turbina ceny kosmos, a używanych nie opłaca się kupować, bo długo nie

Odradzam

2.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 VCDI które montowane są w marce Chevrolet to konstrukcja włoskiej firmy VM Motori   producenta silników wysokoprężnych. W zależności od modelu posiadał moce 125KM,150KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail.Występują dwie odmiany tego silnika starsza 2005-2011 z rozrządem opartym na pasku oraz wersja nowsza po 2011 roku z rozrządem opartym na Łańcuchu.Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecane są wersje mocniejsze.Przykładem jest odmiana 150-konna z wysokim momentem obrotowy bo aż 320NM co przekłada się na doskonałą dynamikę silnika. Pierwszą "setkę" model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.W 2011 roku wprowadzono nowsze wersje silników produkowanych przez GM-Korea o mocach 130KM oraz 163KM które spełniają bardziej rygorystyczne normy spalin Euro6 .Silnik w opinii użytkowników uchodzi raczej za trwały i nie sprawiający większych problemów.Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Podsumowując jednostkę 2.0 VCDI  dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie
bardzo dobra elastyczność wersja 163KM

Wady:
drogi serwis
awaryjny filtr -DPF
falowanie i nierówna praca silnika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Wersje 125KM oraz 150KM -pasek rozrządu/ wymiana po 150.000 km

Wersje 130KM oraz 163KM - łańcuch rozrządu/ wymiana po 240.000 km lub 10 lat

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 194

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 80
Średnia (głosów 16):
(8.81)
Trwałość
 9.31/10
Utrzymanie
 7.88/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

151

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

19.05.2013
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik mam go w Orlando ,wiadomo auto nowe ,ale odpukać zero problemów ,bardzo elastyczny w miarę jak na tak duże auto ma spalanie .Kiedyś ludzie narzekali na tą markę ale dziś to już wyższa półka silników i aut.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Chevrolet Orlando 2012/38 tyśkm
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów