Silnik 2.0 VCDi (VM Motori Z20S) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 73071

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

Oprócz tego co pisali poprzednicy ważnym elementem który potrafi unicestwić pancernego Mariana (Mondeo) z silnikiem TDDI 90 KM to p

Polecam

7.75

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

2.0 TDDI 90 KM silnik z woła roboczego jakim jest Transit. Fakt, jest głośny, typowy klekot lat 90' bo cóż to jest innego jak star

Polecam

7.75

Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M)31.03.2020

Wysokie koszty serwisu to mało powiedziane, pompa, wtryski, turbina ceny kosmos, a używanych nie opłaca się kupować, bo długo nie

Odradzam

2.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 VCDI które montowane są w marce Chevrolet to konstrukcja włoskiej firmy VM Motori   producenta silników wysokoprężnych. W zależności od modelu posiadał moce 125KM,150KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail.Występują dwie odmiany tego silnika starsza 2005-2011 z rozrządem opartym na pasku oraz wersja nowsza po 2011 roku z rozrządem opartym na Łańcuchu.Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecane są wersje mocniejsze.Przykładem jest odmiana 150-konna z wysokim momentem obrotowy bo aż 320NM co przekłada się na doskonałą dynamikę silnika. Pierwszą "setkę" model Cruze osiąga po niespełna 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 6 litrów.W 2011 roku wprowadzono nowsze wersje silników produkowanych przez GM-Korea o mocach 130KM oraz 163KM które spełniają bardziej rygorystyczne normy spalin Euro6 .Silnik w opinii użytkowników uchodzi raczej za trwały i nie sprawiający większych problemów.Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Podsumowując jednostkę 2.0 VCDI  dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niskie spalanie
bardzo dobra elastyczność wersja 163KM

Wady:
drogi serwis
awaryjny filtr -DPF
falowanie i nierówna praca silnika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Wersje 125KM oraz 150KM -pasek rozrządu/ wymiana po 150.000 km

Wersje 130KM oraz 163KM - łańcuch rozrządu/ wymiana po 240.000 km lub 10 lat

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 194

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 80
Średnia (głosów 16):
(8.81)
Trwałość
 9.31/10
Utrzymanie
 7.88/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

151

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 16.05.2014
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Samochód kupiony w 2012r. Rok produkcji 2011r. Z silnika jestem bardzo zadowolony (163 km). Cichy, dynamiczny i oszczędny (w trasie 5,4 do 5,7 (przy prędkościach do 120km/h)a w mieście 7 l wiosna - jesień 8,5 zima. Niestety dpf zatkał się po 16 kkm. Usunąłem go i jest w zasadzie spokój.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Chevrolet cruze
Przemek 08.05.2014
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: Między bajki włożyć dane producenta o spalaniu, a filtr cząstek stałych to prawdziwa zmora. Jeżdżę autem z 2013 i już kilkakrotnie miałem problemy z filtrem. Spalanie na poziomie 9l w mieście to żadne fajerwerki. W trasie można osiągnąć maks 6,5. No chyba że prędkość trakcyjna to 90km/h to wtedy może niżej. Generalnie peany nad tym silnikiem to mocna przesada.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Chevrolet Cruze
Olek 13.02.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik dynamiczny a przy tym bardzo oszczędny zwłaszcza na trasie spokojnie możemy zejść po niżej 5 L. Silnik nowej generacji , bardzo cicho i równo pracuje ,nie można nic złego o nim powiedzieć.Jestem pierwszym właścicielem od 2010 r przebieg 143 tyś żadnych napraw ,żadnych wycieków nawet nie zmieniałem podzespołów tylko oleje i filtry .Bardzo dobre auto oraz silnik

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Cruze 2010r 2.0VCDI 163 KM 143 tyś
Wiesiek 06.01.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik mam w Cruzie jestem bardzo ale to bardzo zadowolony z niego .Auto od nowości u mnie przebieg 127 tys 2009 r nie mam z nim kłopotów .Co jego osiągów to naprawdę jest czym jechać 163 KM ,silnik jest elastyczny i bardzo dynamiczny .Przyspiesza praktycznie na każdym biegu nawet jak jedziemy wolno na czwartym biegu zbiera się jak ze startu .Jest cichy kultura pracy wyśmienita bardzo ładnie równo chodzi .Spalanie jest dość dobre jak na nie mały samochód miasto 8.2 L trasa 5.2 L średnio 6.5 L to bardzo dobry wynik jak na auto o tej masie oraz tak mocnym silniku .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Chevrolet Cruze 2009 r przebieg 127 tys
Adam 10.09.2013
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Przejechałem 45tyś. i jak do tej pory 0 problemów tak z silnikiem jak i resztą auta. Mocny silnik dobrze zbira tak duże auto. Polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: chevrolet Orlando

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.