Volkswagen

Silnik VW 2.5 R5 TDI 10V PD 109KM EA381

2464
Silnik VW 2.5 R5 TDI 10V PD 109KM EA381

Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.5 R5 TDI 10V z rodziny EA381 o mocy 109KM wszedł do produkcji w 1999 roku i był stosowany do 2006 roku w samochodach VW LT drugiej generacji. Konstrukcja została oparta na starszej odmianie silnika 2.5 R5 TDI z pompą VP44. jednak trzeba zaznaczyć, że jest to praktycznie całkiem nowa jednostka. Silnik został wykonany w całości ze stopu aluminium, jak również blok cylindrów, w którym zastosowano wysoko wytrzymały stop aluminium. Nowością jest wyeliminowanie rozrządu paskowego i zastosowanie bardzo trwałego układu przekładni zębatej (koła zębate) również cały osprzęt alternator, klimatyzacja jest napędzana przez przekładnie zębatą.


W odróżnieniu od starszej wersji jednostka została wyposażona w pompowtryskiwacze Bosch II-generacji oraz układ recyrkulacji spalin i chłodnicę recyrkulacji spalin. Użytkownicy również sygnalizują problemy z głowicą cylindrów oraz wałkami rozrządu, przeważnie odpowiada za to złej jakości olej silnikowy oraz interwał jego wymiany.


Również trzeba nadmienić o problemie gumowych uszczelek pod wtryskiwaczami powodujących wycieki oleju napędowego, który przedostaje się do oleju silnikowego – skutkiem tego jest spadek ciśnienia. Wszystkie te awarii są uzależnione od eksploatacji jednostki, w większości aut z tym silnikiem użytkownicy bezproblemowo pokonują przebiegi ponad 500 tys. bez większych problemów. Poza tym silnik może pochwalić się dobra dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 10

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • Trwała jednostka napędowa
  • dobra dynamika silnika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie wałka rozrządu
  • problemy z głowicą cylindrów
  • awarie uszczelek wtryskiwaczy
  • pobór oleju około 1l na 15.000 tys/km

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: ANJ/AVR
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią VGT
  • Rozrząd: Koła zębate
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami