Popularne na rynku

Silnik VW 2.5 R5 TDI 10V VEP 115KM-140KM EA381

77448
Silnik VW 2.5 R5 TDI 10V VEP 115KM-140KM EA381

Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.5 R5 TDI 10V występował w samochodach Audi 100 oraz A6 C4. Znajdziemy go także pod maską Volvo 850, S70, V70 i S80. Generował moc 115 lub 140 KM.

Jednostka opracowana przez inżynierów Audi. Posiada system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP37 i dwuetapowego bezpośredniego wtrysku (DI) z pięcioma otworami wtryskiwaczy. Współpracuje z turbosprężarką oraz kołem dwumasowym. Jednostka o nieco przestarzałej konstrukcji, jednakże wciąż mogąca pochwalić się zadowalającą dynamiką oraz przyśpieszeniem.


Również poziomy spalania nie należą do szczególnie wysokich. Średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. W opinii kierowców silnik cieszy się pozytywną opinią, chwalony jest przede wszystkim za trwałość i małą awaryjność. Po stronie minusów należy zapisać niską kulturę jednostki napędowej, hałas dobiegający do wnętrza pojazdu oraz możliwe duże wyeksploatowanie jednostki.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 10

Typ wtrysku: pompa

Pompa Rozdzielczowa BOSCH VP37

Zalety

  • Trwała jednostka napędowa
  • dostępność części zamiennych
  • przyzwoity poziom spalania
  • niska awaryjność

Wady

  • głośna praca silnika
  • przeciętna kultura pracy
  • awarie pompy wtryskowej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AAT, ABP, AEL
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5-6 L, typ oleju: 10W40, 5W40 /VW 505.00, VW 506.00, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (8.7)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 1

Najbardziej awaryjna część

10%
11%
21%
12%
12%
34%
Suma głosów: 73

Opinie użytkowników

30.12.2021 audi a6 c4 2.5 tdi
(7.3)
Opinia: Nieprawdopodobnie trwaly samochod.Na chwile obecna mam przejechane 586 tys km .Uzytkuje samochod od 12 lat i z powaznych awari...hmm No wlasnie czy awari?Wymienialem doslownie pare dni temu sprzeglo i pare lat temu przyciely sie klapy nawiewow..
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Absolutna bezawaryjnosc jedynostki napedowej
Wady: Glosna praca na zimnym
  • Silnik: 115 aat
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 587 tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
21.12.2021 Audi A6 C4 2,5TDI
(9.3)
Opinia: Audi A6 C4 2,5 TDI AEL 1996 r., mam go od 21 lat, kupiłem ze stanem licznika 102 kkm, przejechałem 652 kkm, więc aktualnie na liczniku pisze 754 kkm, a w rzeczywistości przebieg może być większy. NIC się nie zepsuło, ani w silniku, ani
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Wszystko, co jest zaletą - on ma
Wady: Może powinno by się kupić inny, nowy samochód, na co mnie stać bez naruszania standardu życia mojej rodziny,... ale jak ?, mam 2,5 TDI zezłomować?.... więc dokupiłem by zadowolić moją próżność VOLVO S80 2,5D, któe ma dokładnie ten sam silnik czyli AEL od Audi,
  • Silnik: 140 kM / 2,5 TDI R5 AEL
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 754300
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
24.12.2020 Audi a6 c4 2.5 tdi
(7.3)
Opinia: Jeden z lepszych silników diesla jaki zbudowano. Niestety znalezienie dziś zadbanej jednostki z poprawnie współpracującym osprzętem wymaga cierpliwości i wiedzy. Kupno zapuszczonego silnika zazwyczaj generuje koszty przewyższające bądź pokrywające się z wartością auta, które napędza. Ale zadbany i właściwie eksploatowany motor pozwoli zapomnieć o serwisach
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Prosta niewysilona konstrukcja stworzona do długotrwałej pracy. Kiedy zajdzie już konieczność zajrzenia pod maskę, łatwa w diagnostyce i naprawach. Co do kultury i głośności pracy silnika, które to w artykule przypisane są do wad, tu się niestety nie zgodzę. Jeśli silnik osadzony jest na oryginalnych
Wady: Jeśli ktoś jest posiadaczem owego silnika i nie zamierza się z nim szybko rozstawać a na zegarach od dawna widnieje sześciocyfrowy przebieg do sprawdzenia obowiązkowo śruby stopek korbowodów jak i podpór wału. Potem w internecie na tym m. in. gruncie wyrastają historie o przedwcześnie strzelających
  • Silnik: 115KM /AAT
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 500 000 km
Polecam
22.06.2018 Bartek
(8.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby lać mu dobry syntetyczny olej i zmieniać go regularnie co 10-12tys. Kultura pracy i hałas faktycznie z poprzedniej epoki ale jestem fanem silników
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: VOLVO S80 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
31.03.2018 Maciek
(9.3)
Opinia: Auto posiadam od 2007r, kupione z przebiegiem 250 tys km, aktualnie przebieg zbliża się do 400 tys i przez ten okres były robione: - regeneracja wtrysków (po 80zl/sztukę) - wymiana dwumasy - rozrząd x2 poza ww większymi kosztami absolutnie żadnych innych awarii, większych napraw. Ponoć jest to ostatni
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: A6 C4 140km
  • Rocznik / Przebieg: 1996
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam