Silniki Jaguar / Land Rover są stosowane w samochodach marki
Silnik Jaguar 3.6 V8 TD 32V o mocy 272KM wszedł do produkcji w roku 2006 i był stosowany w m modelach Range Rover. Konstrukcja silnika pochodzi z rodziny Lion wspólnej konstrukcji Ford/PSA z która została oparta na sprawdzonej odmianie 3.0 AJD-V6.Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail III generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Siemens . Ta odmiana został wyposażona w dwie turbosprężarki sterowne elektronicznie z możliwością chwilowego nadmiernego doładowania. Jednostka charakteryzuje się świetną dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością. Jednak w razie awarii potencjalny użytkownik musi się liczyć z wysokimi kosztami części zamiennych oraz obsługi.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
8-cylindrowy
Ilość zaworów:
32
Typ wtrysku:
bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Zalety
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
Wady
Wysokie koszty serwisu
Wysokie koszty części zamiennych
Informacje serwisowe
Kod silnika:
TDV8
Turbosprężarka:
BiTurbo
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
Sprzęgło:
Z kołem dwumasowym
Filtr cząstek stałych:
Występuje
Wtryski:
Piezoelektryczne
Firma Siemens
Ilość oleju silnikowego:
9.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 25.000 km lub 1 rok