Jaguar

Silnik Jaguar 2.0d 16V 240KM AJ200D

4168
Silnik Jaguar 2.0d 16V 240KM AJ200D

Silniki Jaguar Land Rover TD / SD są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 2.0d 16V o mocy 240KM wszedł do produkcji w 2017 roku jako nowa konstrukcja z rodziny Ingenium i jest jej najmocniejszą odmianą.Jednostka jest  stosowana w szeregu modeli Jaguar oraz Land Rover zastąpiła starsze odmiany koncernu Forda z rodziny AJ V6.Nowa rodzina silników Ingenium to konstrukcja modułowa co oznacza że ma zastosowanie zarówno w Dieslu jak i  benzynie w odmianach 3.4,5 oraz 6 cylindrowych.



Może mieć zastosowanie poprzecznie lub wzdłużnie z możliwością napędu na przednie lub tylne osie jak również z napędem 4×4. Nowoczesna konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail o ciśnieniu 1800bar z turbodoładowaniem produkowane przez firmy Mitsubishi i BorgWarner.Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy świetną dynamiką oraz niskim poziomem spalania jak na pojemność oraz moc.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail /ciśnienie 1800 barów

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AJ200D
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: Motul 5W30, wymiana po ?
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (3.2)
Trwałość 1.3/10
Utrzymanie 1.7/10
Dynamika 6.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 3

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
17%
0%
17%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

19.01.2024 F-Pace
(2.7)
Opinia: Jaguar powinien zniknąć z rynku za ten silnik. Nie biorą żadnej odpowiedzialności. Wiedza ze te silniki padają a 100 tys km to jest dla nich granica przydatności silnika
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Żadnych
Wady: Silnik -drugi lub pierwszy w historii najgorszych silników diesla Koszty serwisu-uważają ze są Premium a produkują chłam Wnętrze skrzypi podczas jazdy Kamera cofania -jakość tragiczna Ogólnie nigdy bym nie przypuszczał ze Jaguar to tak duży SYF
  • Silnik: 240
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 83400
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
27.09.2023 F-Pace
(3.7)
Opinia: Silniki jaguara 2.0D w odmianach 163 180 i 240KM to najwieksza porazka motoryzacji. Rzadko ktory dojezdza do 150Kkm, awarie silnika zaczynaja sie od delikatnego pobierania oleju, pozniej pojawiaja sie przedmuchy i padaja turbiny a na koncu dochodzi samozniszczenie jednostki. Ostrzegan przed kupowaniem tefo zlomu, podziwiam
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Absolutny brak zalet
Wady: Liczne awarie: walki balansujace, turbiny, pekajacy rozrzad, zacierajace sie panewki i wal korbowy, dramatycznie wysokie koszty odbudowy silnika(brak mozliwosci zakupu nowych srub), owalizacja tulei tlokowych, spalanie oleju, zapychajacy sie DPF, pierscien reluktora,
  • Silnik: 204DTA
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 83000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
12.08.2023 Jaguar F-Pace
(3.3)
Opinia: Silnik 2.0d 25d ingenium sie zaciera. Ma milion wad produkcyjnych, warto poczytac na brytyjskich stronach
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Brak
Wady: Nie dziala
  • Silnik: 241
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 87000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam