⚠️ Silnik Peugeot 1.5 BlueHDi – usterki i awarie

121
Data publikacji: 15 maja, 2025

1.5 BlueHDi od PSA – historia, występowanie

Silnik 1.5 BlueHDi o oznaczeniu DV5R produkowany jest przez francuski koncern PSA od 2017 roku i ma zastosowanie w szeregu modeli marek:

Citroen

Peugeot

Opel

Toyota

Jednostka zastąpiła wysłużoną konstrukcję 1.6 HDi która nie spełniała obecnych norm spalin. W ofercie znajdziemy dwie opcje ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Jak przystało na nowoczesny silnik Diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 (został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone), co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2 (96g/km). Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.

Silnik 1.5 BlueHDi – awarie

Niestety w tym silniku zdarzają się dosyć poważne awarie:

Pękający łańcuszek spinający wałki rozrządu
Już dwa razy wymieniałem łańcuszek. ad blue tez ciagle problem . Ogólnie silnik szrot!!!
90 tys km i 4 lata zerwany łańcuszek wałków rozrządu, silnik na smietnik.
Niestety to co jest napisane w opisie silnika to prawda. W służbowym aucie po niecałych 4 latach i 120tys. km pękł łańcuch i narobił szkód na 21 tys. zł. Tragedia!



Problematyczny układ AdBlue
Opel Grandland X, 53kkm przejechane, zaraz po gwarancji padł czujnik nox od ad blue, a przy przebiegu ok.50kkm zauważyłem wyciek z pokrywy zaworów, jest to ponoć wada fabryczna, nie ma tam żadnej uszczelki tylko jakaś pasta stąd lepiej wlewać olej 5W30 który jest gęstszy



Wycieki spod pokrywy zaworów
Ogólnie byłem dość zadowolony, podczas ostatniego przeglądu gwarancyjnego zwróciłem uwagę na wyciek oleju, polecono mi obserwować go bo to nic takiego. Pół roku później silnik cały zarzygany olejem, serwis żąda 6 tys za naprawę. Interwał wymiany rozrządu 150 tys km/6 lat, przy przebiegu 126800 silnik



Wybierz i dodaj swoją opinię