BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 313KM N57 TU

11562
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 313KM N57 TU

Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V o mocy 313KM i oznaczeniu N57D30TU wprowadzono na rynek w 2011 roku. Charakterystyczną cechą tego silnika jest jego konstrukcja, całość została wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wersja z oznaczeniem N57S produkowana jest z potrójnym doładowaniem i osiąga moc 381KM – odmiana BiTurbo.



Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4×4. Wszystkie odmiany występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów przy poruszaniu się po mieście. Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu – rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika.



Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami. Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON. Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wyśmienite osiągi
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • koszty serwisu oraz części
  • zbieranie się nagaru na kanałach dolotowych
  • uwaga na rozrząd !!! awarie napinacz i rozciąganie się łańcucha

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.7-7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.8)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 3

Najbardziej awaryjna część

36%
14%
21%
7%
7%
14%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

01.05.2024 X4 F26
(6.0)
Opinia: Padaka. Przy przebiegu 212000 obrocona panewka. Do wymiany wal korbowy. Pompa oleju jakby ktos pilnikiem ja porysowal.Przy okazji wymieniony lancuch. Mechanik zdziwiony ze motor padl dopiero przy tym przebiegu, normalnie padaja przed 200k. Chce sprzedac to g**no ale brak zainteresowania nawet za smieszne pieniadze
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika,spalanie,bezawaryjnosc, nic sie nie zepsulo przez 4 lata tylko motor padl
Wady: Silnik ktory pada przy 200k
  • Silnik: 313
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 256000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Odradzam
17.08.2023 435x xdrive / F32
(9.3)
Opinia: dynamiczny i elastyczny. Serwis olejowy co 10,000. przy 125,000 wymiana pękniętego kolektora i czujnika cisnienia doładowania
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamika i spalanie
Wady: bez wad
  • Silnik: 313 km
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
11.04.2023 BMW x5
(5.0)
Opinia: Niestety nie polecam tego silnika, 200 tysięcy kilometrów i kapitalny remont silnika który kosztował około 40 tysięcy złotych. Wszystko byłoby Ok gdybym jeszcze trafił na porządny warsztat a trafiłem na najgorszy warsztat jaki mógł się trafić. Facet nie odbiera telefonu i nie potrafi się
  • 3.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny i oszczędny.
Wady: Kosztowny i nie trwały
  • Silnik: 313
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
25.01.2023 f13
(7.7)
Opinia: drugie auto w czasie pól roku do naprawy na wał korbowy
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika moc
Wady: wał korbowy
  • Silnik: n57
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 34
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
19.10.2022 GT5 f07
(9.3)
Opinia: Polecam
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 313
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 131500
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam