Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10473

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 TDI V6 o mocy 180KM  to najmocniejsza odmiana z pośród wszystkich w tym silniku z oznaczeniami  AKE/BAU która była stosowana w latach 1999-2003.Niestety również w tej odmianie nie udało się wyeliminować problemów jakie miała wersja 150KM nie wszystkie ale większość pozostała.Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000zł !!! ). Kolejną poważną usterką jest awaria pompy wtryskowej VP44 .Dopiero po  2001 roku problemy częściowo zostały rozwiązane.Awaryjność zdecydowanie się zmniejszyła ale dalej użytkownicy borykają się z poważnymi naprawami.Ponadto koszt naprawy wszelkich usterek są bardzo wysoki i nie każdy warsztat podejmę się ich naprawy.Trzeba nadmienić że silnik występował również w dwóch odmianach spełniających normy spalin Euro 3/BAU oraz Euro 4/BDH.Właśnie te dwie odmiany są uważane za bezawaryjne w których zostały wyeliminowane problemy wersji wcześniejszych. Omawiając silnik 2.5TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tyś.złotych.Na plus trzeba zaliczyć dobrą dynamikę i przyzwoitą kulturę pracy

Oznaczenia silnika: AKE, BAU, BDH

Zalety:
bardzo dobra dynamika
przyzwoita kultura pracy
dostępność części

Wady:
awarie wałków rozrządu
awarie pompy wtryskowej
wysoki koszt wymiany rozrządu
bardzo drogi serwis i części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 7):
(6.1)
Trwałość
 6.14/10
Utrzymanie
 5.29/10
Dynamika
 6.86/10

Głosy według opinii:

43

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Allroad C5 03.06.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Silnik jest elastyczny i nie wymaga wachlowania biegami na lewo i prawo. W skrzyni manualnej z reduktorem FTP silnik robi co może, aby doruwnać samochodom terenowym i na jedynce z reduktorem wspina się dzielnie na wzniesienia 45'. Samochód wymaga uwagi i raz na jakiś czas bywa kapryśny, ale może to być moje subiektywne wrażenie bo wcześniej jeździłem avensisem 2003 2.0 D4D i przez 10 lat nie wiedziałem co to znaczy martwić się o silnik.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Dynamiczny Mocny Prostota w diagnozowaniu Duża dostępność części

Wady:potrzeba do niego nieco cierpliwości

Odmiana silnika: 180 BAURocznik: 2004Przebieg: 370 000 Śr. spalanie: 8
31.03.2018
Średnia:
(1.00)
Nie

Opinia: ... ten silnik to złom

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: A6 / 180kmRocznik / Przebieg: 2002 / 230 Śr. spalanie: 11
Jacek 25.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu co 60tys. Używany glownie do jazdy miejskiej spalanie śr. 10,5 samo miasto ok.13,5 trasa 9l

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: A6 Quattro Tiptronic BAURocznik / Przebieg: 2004/310000km Śr. spalanie: 10l
09.02.2016
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: 2.5 V6 audi a6 silnik i samochód to totalne gówno zwłaszcza te audi części strasznie drogie a co do awaryjności to jest bardzo wysoka nie polecam Audi i ich V6

Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: A6/180Rocznik / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 12
Vitek78 07.02.2014
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Zgadzam się z kolegą poniżej JAK DBASZ TO MASZ jeżdzę tym autem juz 4 rok śmiga jak burza.Auto takiej klasy niestety wymaga nakładów finansowych:)AUDI NIE NAPRAWIAMY NA CHIŃSKICH ZAMIENNIKACH !!!

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: A4 QUATTRO 2,5 TDI Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.