Silnik 1.9 d 8V 64KM (F8Q) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 34382

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 D jest jednostka wysokoprężna, wolnossąca z wtryskiem pośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Lucas Epic.Generowana moc to 65KM przy 120NM maksymalnego momentu obrotowego. Silnik znalazł zastosowanie min. w Renault Kangoo oraz Renault Megane. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika. Przykładowo Renault Kangoo 1.9 D pierwszą setkę osiąga po około 20 sekundach. W porównaniu do nowoczesnych jednostek wysokoprężnych wynik taki można potraktować w granicach żartu. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu.Jednak największym problemem tej jednostki są awarie pompy wtryskowej Lucas Epic,jest to pompa która często daje się we znaki użytkowniką aut z tym silnikiem.Plusem jest to że możemy pop niewielkich problemach zamienić ją na dosyć trwałą i bardziej znaną pompę Bosch. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. Reasumując silnik 1.9D jest to prosta nieco przestarzała konstrukcja, która nie grzeszy kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantuje szybką i tanią naprawę.

Zalety:
niskie koszta obsługi
niskie poziomy spalania
silnik o prostej konstrukcji
łatwy w naprawie

Wady:
bardzo słaba dynamika
głośna praca silnika
wycieki oleju
problemy z pompą Lucas Epic

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Możliwość zamiany pompy Lucas Epic na pompę wtryskową Boscha

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 56

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 8):
(8)
Trwałość
 9.88/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 5.13/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

SP.Renault Kangoo 1 08.03.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Warto... Silnik nie do zajechania. Zwykły diesel bez bajerów. Pompa czasami lubi trochę cieknąć i lekkie wycieki oleju ale to nic. 340.000 zrobione i chodzi jak zegarek. Świetny silnik - stara dobra szkoła. Śmiało polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:Trwałość, żywotność, tanie części, mało pali, silnik nie do zajechania.

Wady:Słaba dynamika ale i tak fajnie jeździ. Jakieś drobne wycieki i czasami pompa wtryskowa lubi poszaleć

Odmiana silnika: 1,9DRocznik: 2000Przebieg: 340000 Śr. spalanie: 6.5
bida 15.11.2016
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik nie do zabicia tani w naprawie a minusy to nie ma mocy to jest auto dla ludzi od punktu a do b nie ma dwumasy ani turbiny stary porządny diesel ale jak się go rozbuja to fajnie się jeździ

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Pawel 05.03.2016
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: u nas w domu był polonez truck z 1.9 d citroena i przez 20 lat ojciec 600tys.natlukł po kraju -zadnych nie mial prawie problemow z tym motorem-potem poldek sie rozleciał od rdzy -ojciec silnik sprzedał na chodzie i za niezła kase teraz od 1999 r uzywamy dostawczego citroena z tym silnikiem-ma juz 300 tys.przelatane !no wiadomo-wolno sie buja-ale wystarcza-pali 6,6 l ropy bo to wersja bez turbo i co mu wlejesz to jedzie!wiec...niezawodność-MISTRZOSTWO SWIATA!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: boxer 1905ccmRocznik / Przebieg: 1999/310tys. Śr. spalanie: 6.6
Pawel 05.03.2016
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: u nas w domu był polonez truck z 1.9 d citroena i przez 20 lat ojciec 600tys.natlukł po kraju -zadnych nie mial prawie problemow z tym motorem-potem poldek sie rozleciał od rdzy -ojciec silnik sprzedał na chodzie i za niezła kase teraz od 1999 r uzywamy dostawczego citroena z tym silnikiem-ma juz 300 tys.przelatane !no wiadomo-wolno sie buja-ale wystarcza-pali 6,6 l ropy bo to wersja bez turbo i co mu wlejesz to jedzie!wiec...niezawodność-MISTRZOSTWO SWIATA!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: boxer 1905ccmRocznik / Przebieg: 1999/310tys. Śr. spalanie: 6.6
XXXX 12.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik tak jak mówił mój przedmówca nie do zajechania mam ten silnik w citroen berlingo z 1999r. 1.9D Na liczniku ma już ponad 700 tyś, sprzęgło też nie było wymieniane.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Citroen Berlingo 1999r. 740tyś. 1.9D
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.