SsangYong

Silnik SsangYong 2.0 e-XDi 16V 150KM-155KM D20DTR

1884
Silnik SsangYong 2.0 e-XDi 16V 150KM-155KM D20DTR

Silniki SsangYong XDi / e-XDi są stosowane w samochodach marki

  • SsangYong

Silnik SsangYong 2.0 e-XDi 16V 150KM-155KM D20DTR stosowany  w latach 2012-2018 w modelach szeregu modeli typu SUV.Jednostka wykonana z żeliwa wyposażona w układ wtryskowy Delphi Common Rail z rozrządem opartym na łańcuchu oraz turbosprężarką BorgWarner BW40.


W opinii użytkowników oraz serwisantów silnik ma mieszane opinie, w niektórych dochodzi do poważnych awarii takich jak obracanie się tulei na wale korbowym powodem tej usterki jest jazda na zbyt niskich obrotach co powoduje spadek ciśnienia oleju.Kolejnymi przypadłościami są awarie wtryskiwaczy,pompy wysokiego ciśnienia czy turbosprężarki.Zaleca się szczegółową kontrolę osprzętu oraz stanu oleju aby uniknąć tych poważnych awarii.Od 2018 roku silnik został zastąpiony nowszą konstrukcją o pojemności 2.2 litra.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobre osiągi

Wady

  • awarie wtryskiwaczy Delphi
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • awarie turbosprężarki
  • obracanie się tuleji wału korbowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D20DTR
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro5
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

01.01.2024 ACTION SPORTS
(9.3)
Opinia: SILNIK JEST OK. 212tkm przebiegu i nic. Tylko pasek osprzętu wraz z machownikiem i rolkami. Rozrząd, układ wtryskowy, dpfy, sprzęgło oryginał. Zawieszenie silnika i auta też oryginał.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: OSZCZĘDNY, KULTURALNY, CICHY
Wady: BRAK WAD
  • Silnik: 2.0 e-xdi
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Polecam