SsangYong

Silnik SsangYong 2.0 XDi 16V 141KM D20DT

9066
Silnik SsangYong 2.0 XDi 16V 141KM D20DT

Silniki SsangYong XDi / e-XDi są stosowane w samochodach marki

  • SsangYong

Silnik SsangYong 2.0 XDi 16V 141KM D20DT był produkowany w latach 2005-2012 i montowany w modelach Actyon oraz Kyron.Silnik występowała w dwóch odmianach z Euro 3 w latach 2005-2008 oraz wersja po modyfikacji z Euro4 od 2008-2012.Konstrukcja klasyczna wykonana z żeliwa wyposażona w układ wtryskowy Delphi Common Rail z rozrządem opartym na łańcuchu oraz turbosprężarką Garrett GTB1549V.W 2008 roku po modyfikacji jednostka otrzymała nowy układ wtryskowy i spełniał wyższe normy spalin Euro 4 tą wersje można rozpoznać po aluminiowej chłodnicy EGR.


Silnik uchodzi za trwały jednak ma słabe punkty do najbardziej uciążliwych i kosztownych należą awarie wtryskiwaczy przeważnie spowodowane złej jakości paliwem.Kolejne przypadłości to awaryjny napinacz łańcucha rozrządu który daje się we znaki już przy 50 tys/km ! Mechanicy sygnalizują problemy z zatykającym się EGR-em oraz problematyczny zawór podciśnienia Turbiny.Po za tym silnik może poszczycić się dobrą dynamiką wysoka kultura pracy oraz przyzwoitym poziomem spalania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awaryjne wtryski Delphi-wrażliwe na złej jakości paliwo
  • awaryjny napinacz łańcucha rozrządu
  • awarie zaworu podciśnienia turbiny
  • zatykający się EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D20DT
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO4
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-7.5 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami