Saab

Silnik Saab 3.0 V6 24V TiD 177KM D308L

568
Silnik Saab 3.0 V6 24V TiD 177KM D308L

Silniki Saab TiD / TTiD są stosowane w samochodach marki

  • Saab

Silnik Saab 3.0 V6 24V TiD 177KM D308L był stosowany w latach 2001-2005 w modelu Saab 9-5 .Jego odmiany spotkamu również  w samochodach Renault (P9X) a także Opel (Y30DT).

Jednostka 6cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika, pierwszy z lat produkcji 2003-2005  który przysparzał największe problemy.



Mianowicie  silnik miał tendencję do  przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika. Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy  Denso nie należał do trwałych, ale za to bardzo kosztownych . Niestety nie wpłynęło to na poprawę opinii o tej jednostce a szkoda bo poza tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny a w późniejszych latach nie sprawiał tak dużych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamiki
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie tuleji cylindrów
  • wtryski firmy Denso- brak możliwości regeneracji
  • bardzo drogi koszt napraw
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D308L (Y30DT)
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO3
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
0%
50%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami