Popularne na rynku

Silnik 1.9 8V TiD 120KM Z19DT

7812
Kategoria: Silniki Saab
Silnik 1.9 8V TiD 120KM Z19DT

Silniki Saab są stosowane w samochodach marki

  • Saab

Silnik 1.9 8V TiD o mocy 120KM została zapożyczona od koncernu Fiata i od 2005 roku stosowany w Sabie 9-3. Spotkamy go również w samochodach Opel, Alfa Romeo oraz Cadilac. Właśnie ta odmiana jest uznawana za najbardziej popularną i obecnie najczęściej spotykana na rynku wtórnym. Na swój sukces zapracował dużą trwałością oraz dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. Jednak nie jest wolna od awarii do najczęstszych trzeba zaliczyć problem z kołem dwumasowym które zazwyczaj zaczyna szwankować przy przebiegu 200 tys /km. Kolejną przypadłością która daje się we znaki jest zawór recyrkulacji spalin EGR,oraz czujnik położenia wału.Na szczęście te awarie są łatwe do zdiagnozowania i bez większych problemów naprawiane. O ile koło dwumasowe jest dosyć kosztowne to sam EGR oraz czujnik nie jest aż tak problematyczny i kosztowny w naprawie. Trzeba pamiętać że wersje po 2007 roku mogą współpracować z filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza w autach z importu gdzie samochody seryjnie wychodziły z DPF-em. Auta z Polskiej sieci dilerskiej dopiero po 2010 roku były serynie wyposażone w filtr cząstek stałych. Przed zakupem warto sprawdzić czy auto posiada DPF czy nie. Ta odmiana współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek Garret, co jest dużą zaletą bo przekłada się na bardzo dobre osiąg. Jednostka wyposażona we wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować. Użytkownicy chwalą silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania. Dużym atutem silnika jest bardzo duża trwałość który przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo osiąga przebiegi 500 tys/km. Również serwis nie sprawia większych problemów a dostęp do części jest bezproblemowy. .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • szwankująca elektronika
  • awarie czujnika położenia wału
  • uwaga na częste ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.7)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
0%
25%
0%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

23.09.2020 Saab 9-3SS
(9.3)
Opinia: Silnik bardzo godny polecenia w miarę dobrze napędza Saaba 9-3 IIGen czyli kloca co waży według dowodu ponad 1.5 tony. Jak się chce to pojedzie 190 czy nawet 200 ale to już męczące dla uszu z powodu słabego wyciszenia oraz samego hałasu jednostki. Problematyczny okazał
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność Kultura pracy Turbo ze zmienną geometrią Tani serwis
Wady: Odma w pokrywie zaworów Uszczelniacze zaworowe Głośna praca Skrzynia M32
  • Silnik: Z19DT 120KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 318032
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
01.11.2019 Saab 9-3
(10.0)
Opinia: Silnik godny polecenia jest niezawodny i praktycznie bezawaryjny,nie wielu wie że to konstrukcja fiata (jak wyżej w opisie) i dlatego się boją.Obecnie przebieg 320tys jak drugi własciciel osobiście zrobiłem 140tys między czasie wymiana rozrządu,egera i dwumasy ale to rzecz naturalna poprostu sie żużyły.Sam silnik pancerny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.9tiD 120KM/Chip na 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007 320.000km
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam