Saab

Silnik Saab 2.0 16V TTiD 190KM A20DTR

322
Silnik Saab 2.0 16V TTiD 190KM A20DTR

Silniki Saab TiD / TTiD są stosowane w samochodach marki

  • Saab

Silnik Saab 2.0 16V TTiD 190KM A20DTR zadebiutowała w 2011 roku. Przeznaczona tylko dla General Motors, jednak w latach 2010-2011 była stosowana w Saabie 9-5. W jednostce  zastosowano dwie turbosprężarki różniące się wielkością o ostałej geometrii łopatek uruchamiane sekwencyjnie.Jest to bardzo dobre rozwiązanie które pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego i wpływa na efektywność pracy silnika.Zwiększono również sprzęgło i wzmocniono dwumasę. W jednostce zastosowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarki.



W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalania . Również awaryjność nie jest wysoka przez lata zostały wyeliminowane uciążliwe usterki, jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki oraz jej serwisowania.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji. Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • problematyczny filtr DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A20DTR
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami