Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 2.2 CRDi 16V SmartStream D4HE

674
Silnik Hyundai/Kia 2.2 CRDi 16V SmartStream D4HE

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.2 CRDi Smartstream D4HE wszedł do produkcji w 2020 roku i występuje w modelach marki Hyundai Santa Fe oraz  Kia Sorento. Jest to nowa odmiana  silników z rodziny Smartstrem z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi.  Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek  Garretta  oraz koło dwumasowym.

Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d  co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. których celem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.

Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue..Użytkownicy sygnalizują problemy  z  filtra cząstek stałych przeważnie przy jeździe miejskiej na krótkich odcinkach który potrafi się zapchać.Również trzeba uważać na tankowanie wysokiej jakości paliwa ponieważ układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy na złej jakości paliwo..Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

 

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • brak uciążliwych usterek
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • drogi serwis
  • kłopotliwa wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4HE/D4HH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km lub 5 lat
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6d
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: 0W-30, 5W-30 ACEA C3,, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię