Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi Smartstream z oznaczeniem (D4FE) wszedł do produkcji w 2017 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to nowa odmiana silników z rodziny Smartstrem z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek Garretta GTE1244VZM oraz koło dwumasowym.
W tej wersji silnika zastosowano rozrząd oparty na pasku a konkretnie na dwóch paskach – jeden suchy napędzający rozrząd oraz drugi tzw. mokry, który napędza pompę oleju pracując w kąpieli olejowej. Producent zaleca jego kontrolę przy 120tys/km a wymianę przy 240tyś/km, niestety wymiana obejmuję komplet i nie należy do tanich. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. których celem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.
Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue..Użytkownicy sygnalizują problemy z filtra cząstek stałych przeważnie przy jeździe miejskiej na krótkich odcinkach który potrafi się zapchać.Również trzeba uważać na tankowanie wysokiej jakości paliwa ponieważ układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy na złej jakości paliwo..Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 13) | (5.9) |
Trwałość | 3.5/10 |
Utrzymanie | 5.2/10 |
Dynamika | 8.9/10 |