Nowość

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi 16V SmartStream D4FE

3389
Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi 16V SmartStream D4FE

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi Smartstream z oznaczeniem  (D4FE) wszedł do produkcji w 2017 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to nowa odmiana  silników z rodziny Smartstrem z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi.  Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek  Garretta GTE1244VZM oraz koło dwumasowym.



W tej wersji silnika zastosowano rozrząd oparty na pasku a konkretnie na dwóch paskach – jeden suchy napędzający rozrząd oraz drugi tzw. mokry, który napędza pompę oleju pracując w kąpieli olejowej. Producent zaleca jego kontrolę przy 120tys/km a wymianę przy 240tyś/km, niestety wymiana obejmuję komplet i nie należy do tanich. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d  co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. których celem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.



Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue..Użytkownicy sygnalizują problemy  z  filtra cząstek stałych przeważnie przy jeździe miejskiej na krótkich odcinkach który potrafi się zapchać.Również trzeba uważać na tankowanie wysokiej jakości paliwa ponieważ układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy na złej jakości paliwo..Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • problematyczny czynnik AdBlue
  • problemy z filtrem cząstek stałych przy jeździe miejskiej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4FE
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią Garretta GTE1244VZM
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000km/ inspekcja po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje AdBlue/Euro 6
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6d
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: 0W-20 / ACEA C5, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (5.4)
Trwałość 2.4/10
Utrzymanie 4.8/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 7

Najbardziej awaryjna część

16%
19%
20%
18%
13%
13%
Suma głosów: 83

Opinie użytkowników

08.04.2024 KIA CEED 3 SW 1,6 CRDI
(3.7)
Opinia: Dodam swoje 3 gr. KIA popsuła co tylko mogła w tym silniku, gdyby nie zmiana sposobu napędu rozrządu z łańcucha na pasek silnik pewnie byłby nadal idealny. Sam przy 127 tys miałem akcje z serwisem pod płaszczykiem akcji serwisowej czyszczenia smoka oleju... Wynik... powoli kończąca się
  • 1.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - renoma poprzednia
Wady: - pasek rozrządu mokry i suchy... nie dojeżdzają deklarowanych 240 tys km - pompa oleju uszkadza się od łuszczącego mokrego paska rozrządu... - padają napinacze ( głównie hybrydy)
  • Silnik: 85kW/115 KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 13100
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Odradzam
28.02.2024 Kia Pro Ceed
(10.0)
Opinia: jak narazie 60 tys i drugi przegląd i zero problemów, bardzo ekonomiczny i mocny silnik jak na 1,6 pojemność, cisza w środku jak w benzynie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: ekonomiczny, cichy, dobrze współpracuje z automatyczną skrzynią, dynamiczny
Wady: brak
  • Silnik: 136KM 1.6CRDi D4FE
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
27.02.2024 Kia Optima GT line
(5.3)
Opinia: jeżeli chodzi o najczestrzy problem tej jednostki D4FE to problem z rozrządzem i małym paskiem pracującym w oleju, zamarzający zimą intercooler, problem z pobieraniem oleju z powodu piercieni zbierajacych na tłokach wykonanych z niskiej jakości materiałów, zapychające się sitko w zbiorniku paliwa na pompie, tarcze
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy, ekonomiczny, elastyczny
Wady: jak w opisie wiele wad
  • Silnik: 1,6 Diesel D4FE
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
27.02.2024 Pro Ceed
(3.7)
Opinia: ten silnik nie nadaje się do niczego , ani do jazdy w mieście ani na autostradę. Wersja z paskiem rozrządu D4FE to odbezpieczony granatnik. Pasek drugi kąpany w oleju zrywa się w najmniej oczekiwanym momencie. Tym powinien się zająć UOiK jak i tym, że już
  • 1.0/10
  • 3.0/10
  • 7.0/10
Zalety: bardzo przyjemna praca silnika jak benzynowiec, małe zapotrzebowanie na paliwo, dobra dynamika jak na 1.6 cm3
Wady: słaby silnik, niska wytrzymałość, delikatnie trzeba się z nim obchodzić, słabo rozwiązany rozrząd, niska jakość materiałów
  • Silnik: D4FE
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
27.02.2024 Kia Optima FL
(5.3)
Opinia: Podzielam opinię poprzedników. Fatalne rozwiązanie z mokrym paskiem rozrządu, o ile ten pracujący na sucho wytrzyma 150 tys km to już ten mały napędzający pompę olejową i pracujący zanurzony w oleju już tyle nie wytrzymuje - objaw: w czasie jazdy zapala ci się kontrolka czerwona
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie, bardzo cichy silnik
Wady: szereg wad: rozrząd, przepalające się świece żarowe, apetyt na olej, tarcze sprzęgła
  • Silnik: 1,6 CRDi D4FE
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię