Nowość

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi Smartstream D4FE

525
Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi Smartstream D4FE

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi Smartstream z oznaczeniem  (D4FE) wszedł do produkcji w 2017 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to nowa odmiana  silników z rodziny Smartstrem z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi.  Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek  Garretta GTE1244VZM oraz koło dwumasowym.



Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d  co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. których celem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.



Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue..Użytkownicy sygnalizują problemy  z  filtra cząstek stałych przeważnie przy jeździe miejskiej na krótkich odcinkach który potrafi się zapchać.Również trzeba uważać na tankowanie wysokiej jakości paliwa ponieważ układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy na złej jakości paliwo..Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • problematyczny czynnik AdBlue
  • problemy z filtrem cząstek stałych przy jeździe miejskiej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4FE
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią Garretta GTE1244VZM
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje AdBlue/Euro 6
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6d
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: 0W-20 / ACEA C5, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię