Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDI o mocy 136KM z oznaczeniem (D4FB) wszedł do produkcji w 2015 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to odmiana oparta na poprzedniej wersji w której zwiększoną moc ze 128KM do 136KM. Znalazła się pod maską Kia Ceed w której zastosowano nową 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie. Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin silnik seryjnie wyposażony jest filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro 6 !!! Tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom problemów, w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie. Układ rozrządu który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić, chodzi o rozciąganie się łańcucha !!! Jednak są to sporadyczne przypadki i po za tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny. Jednak wszystko jest uzależnione od jego użytkowania oraz serwisowania Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (9.8) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 9.3/10 |