Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDi blue drive o mocy 136KM z oznaczeniem D4FB-U2 wszedł do produkcji w 2015 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to odmiana, w której zastosowano nową 7-biegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT.
Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuje turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie. Odmiana blue drive jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF i system start&stop dzięki czemu spełnia normy spalin Euro 6.
Trzeba nadmienić, że DPF nie sprawiał użytkownikom problemów, w razie jego zapchania wystarczy wypalenie w serwisie. Układ rozrządu, który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić, chodzi o rozciąganie się łańcucha. Jednak są to sporadyczne przypadki i poza tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny. Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Hyundai i30 II FL 1.6 CRDi blue 136KM (D4FB-U2)
Hyundai i30 III 1.6 CRDi blue 136KM (D4FB-U2)
Hyundai Elantra IV 1.6 CRDi 136KM (D4FB-U2)
Hyundai i40 FL 1.6 CRDi blue 136KM (D4FB-U2)
Hyundai Kona 1.6 CRDi 136KM (D4FB-U2)
Kia Soul II 1.6 CRDi VGT 136KM (D4FB-U2)
Kia ceed II FL 1.6 CRDi 136KM (D4FB-U2)
| Średnia (głosów: 4) | (9.6) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 8.8/10 |
Hyundai i30 II FL 1.6 CRDi blue 136KM (D4FB-U2)
Hyundai i30 III 1.6 CRDi blue 136KM (D4FB-U2)
Hyundai Elantra IV 1.6 CRDi 136KM (D4FB-U2)
Hyundai i40 FL 1.6 CRDi blue 136KM (D4FB-U2)
Hyundai Kona 1.6 CRDi 136KM (D4FB-U2)
Kia Soul II 1.6 CRDi VGT 136KM (D4FB-U2)
Kia ceed II FL 1.6 CRDi 136KM (D4FB-U2)