Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi blue 136KM

33332
Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi blue 136KM

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDI o mocy 136KM z oznaczeniem  (D4FB) wszedł do produkcji w 2015 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to odmiana oparta na  poprzedniej wersji  w której zwiększoną moc ze 128KM do 136KM. Znalazła się pod maską Kia Ceed w której zastosowano nową 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie. Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin silnik seryjnie wyposażony jest  filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro 6 !!! Tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów, w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie. Układ rozrządu który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić, chodzi o rozciąganie się łańcucha !!! Jednak są to sporadyczne przypadki i po za tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny. Jednak wszystko jest uzależnione od jego użytkowania oraz serwisowania Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • trwałe wtryskiwacze

Wady

  • zapchanie filtra DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4FB-U2
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
3%
78%
14%
6%
0%
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

27.05.2022 Cee'd GT Line
(9.3)
Opinia: Dobry i trwały silnik. Dynamika oraz spalanie na przyzwoitym poziomie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 96
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
02.10.2018 Arek
(10.0)
Opinia: Silnik mam w Ceed od nowości i jestem bardzo zadowolony większość jazdy w mieście i moje obawy co do DPF-u były bezpodstawne.Oczywiście wyjazdy po za miasto są w weekendy więc tam się pewnie wypala.Auto ma kopa moc jest w zupełności wystarczająca do startu czy wyprzedzania.Silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ceed 1.6 CRDI 136KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016r/87.000km
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
29.03.2018 Łukasz
(10.0)
Opinia: Niezwykle elastyczny i dynamiczny silnik, o ponad przeciętnej trwałości - nie do zdarcia.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 136KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015 / 112 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię