Hybryda

Silnik BMW 3.0 R6 24V d mHEV 48V 298KM B57D30B

2237
Silnik BMW 3.0 R6 24V d mHEV 48V 298KM B57D30B

Miękkie hybrydy BMW d mHEV są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • MINI

Miękka hybryda BMW 3.0 R6 24V d mHEV Power B57D30B pojawiła się w ofercie niemieckiego producenta w 2023 roku i występuje w modelach X5 G05 oraz X6 G06Jest to nowa generacja miękkich hybryd BMW 48V mHEV Power.



Do napędu wykorzystano znaną od lat jednostkę wysokoprężną 3.0 R6 24V d o mocy 286KM. W odróżnieniu od wcześniej montowanych miękkich hybryd tutaj zastosowano silnik elektryczny o pojemności baterii 0,4 kWh i mocy 12KM przy znacząco wyższym momencie obr. wynoszącym 200 Nm. Moc systemowa napędu wynosi 298KM a moment obr. 670 Nm.

Poza nowym układem hybrydy wprowadzono także wtryskiwacze z elektrozaworem i obniżono maksymalne ciśnienie wtrysku do 2500 bar. Zamiast aluminium stosuje się obecnie tłoki stalowe.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

Wady

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Moc silnika: 286 KM

Moment obrotowy: 650 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.4 kWh

Moc silnika EV: 12 KM

Moment obrotowy EV: 200 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 298 KM

Moment obr. systemu: 670 Nm

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B57D30B
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

25%
25%
25%
0%
25%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

23.08.2025 X6 30d LCI MILD HYBRID
(10.0)
Opinia: Jak dotąd jestem bardzo zadowolony z użytkowania. Silnik pracuje płynnie i zużywa zaskakująco mało paliwa. Reakcja na gaz jest imponująca dzięki zastosowaniu układu dwóch turbosprężarek – mniejszej i większej – które świetnie się uzupełniają. Koszty serwisu olejowego okazują się całkiem rozsądne. Zdecydowanie polecam częstszą wymianę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - wysoka kultura pracy - małe spalanie - bdb. elastyczność
Wady: - nie da się wyłączyć start-stop. Pozostaje tylko tryb S skrzyni
  • Silnik: 30d 298km
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 33000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam